De săptămâna viitoare, Inspectoratul Teritorial de Muncă Bihor închide relațiile cu publicul la sediu. Conducerea instituţiei anunţă că, în contextul alertei privind noul coronavirus şi pentru a evita contactul direct între persoane, începând de luni, 23 martie, cetăţenii pot trimite solicitări numai prin folosirea mijloacelor electronice sau prin poştă!

Informaţia apare într-un comunicat care menţionează că "răspunsul I.T.M. Bihor să fie transmis tot prin aceleaşi mjloace".

Documentul explică punctual modalitatea de adresare, după cum urmează:

1. În vederea eliberării informaţiilor din baza de date organizată la nivelul Inspecţiei Muncii cu Registrele Generale de Evidenţă a Salariaţilor depuse de angajatori, conform Hotărârii Guvernului nr. 161/2006, Hotărârii Guvernului nr. 905/2017 privind întocmirea şi completarea registrului general de evidenţă a salariaţilor, achitarea sumei de 20 lei/document, se va face electronic în contul de Trezorerie al I.T.M. Bihor, respectiv RO07TREZ0765032XXX008761, Cod fiscal: 12324035.

Solicitarea privind eliberarea informaţiilor (site-ul www.itmbihor.ro, secţiunea formulare), copia actului de identitate şi dovada plăţii contravalorii acestora, se vor transmite electronic (e-mail: itmbihor@itmbihor.ro, fax: 0259.407.440).

„Instituţia noastră are posibilitatea transmiterii actelor electronic (e-mail, fax), sau prin poştă”, menționează comunicatul.

2. Pentru obţinerea numelui de utilizator şi a parolei privind transmiterea registrului general de evidenţă a salariaţilor în format electronic, agenţii economici au posibilitatea solicitării acestora prin mijloace electronice (e-mail: itmbihor@itmbihor.ro), în baza următoarelor documente:

a) fişier cu extensia .rvs, în vederea transmiterii registrului general de evidenţă a salariaţilor (generat din aplicaţia informatică REVISAL);

b) adresa înaintare registru de evidenţă a salariaţilor (site-ul www.itmbihor.ro, secţiunea formulare);

c) solicitare scrisă pentru eliberarea numelui de utilizator şi a parolei (site-ul www.itmbihor.ro, secţiunea formulare);

d) împuternicire semnată şi ştampilată de angajator, în cazul în care persoana care solicită obţinerea numelui de utilizator şi a parolei este alta decât reprezentantul legal al angajatorului.

e) copie de pe certificatul de înmatriculare;

f) copie a actului de identitate al reprezentantului legal, precum şi a persoanei împuternicite.

Obţinerea numelui de utilizator şi a parolei se face pe adresa de e-mail menţionată de agenţii economici.

3. Pentru semnalarea nerespectării prevederilor Codului Muncii şi respectiv ale Legii Securităţii şi Sănătăţii în Muncă nr. 319/2006, aveţi posibilitatea să uzaţi de drepturile conferite de Ordonanţa nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aspecte ale căror rezolvare potrivit Legii nr. 108/1999 pentru înfiinţarea şi organizarea Inspecţiei Muncii intră în competenţa I.T.M. Bihor.

Sesizarea trebuie să conţină:

- date referitoare la identitatea petentului (numele şi prenumele, adresa de domiciliu şi codul numeric personal, seria şi numărul cărţii de identitate, număr telefon de contact);                     

- datele societăţii în cadrul căreia se semnalează nerespectarea prevederilor legale în domeniul relaţiilor de muncă (denumire, adresă sediu, adresă punct de lucru);

- orice alte date pe care le consideraţi necesare a fi furnizate în vederea rezolvării speţei în cauză.

Petiţia va fi transmisă pe adresa de e-mail: itmbihor@itmbihor.ro, sau prin fax: 0259.407.440.

„Vă asigurăm de toată solicitudinea în rezolvarea problemei dumneavoastră. Instituţia noastră are posibilitatea transmiterii răspunsului la petiţie prin e-mail, fax sau prin poştă”, arată comunicatul.

4. De asemnea şi celelalte tipuri de documente (informare, solicitări, comunicări) vor fi transmise prin aceleaşi mijloace de comunicare, respectiv pe adresa de e-mail: itmbihor@itmbihor.ro  sau  fax: 0259.407.440.