Adidaşi de 2.800 de lei, unii în ediţie limitată ori modele purtate de vedetele din România sunt câteva modele care pot fi cumpărate de la Hype Festival, un eveniment organizat în acest weekend în premieră în Cetatea Oradea. Acesta adună mai mulți adolescenţi care se ocupă, din pasiune, dar și pentru a face bani, cu vânzarea de încălţăminte şi îmbrăcăminte sport.

Un trend american

Festivalul dedicat modei urbane a început vineri după amiaza în corpul F al fortăreţei, situat lângă intrarea principală. Acesta este organizat de doi tineri, orădeanul Sámuel Kiss-Roth şi bucureşteanul Valentin Duminica. "Am mai organizat un eveniment la Cluj şi vrem să facem un circuit prin toată ţara cu reselleri de sneakerşi şi cu alţii care vând tricouri, accesorii ori ghiozdane", a spus Valentin Duminica.

În spaţiul expoziţional, vizitatorii pot găsi adidaşi de brand, precum Off White, Balenciaga, Nike - linii ca Jordan sau Dunk - ori Adidas Yeezy.  

„În ultimii ani, s-a creat o manie a sneakerşilor (adidași, n.r.), care a luat avânt odată cu muzica trap. Ce se întâmplă acum la noi se întâmpla în America în 2018. Asta pentru că interpreţii de trap de la noi se inspiră din îmbrăcămintea celor din SUA, care poartă ţinute lejere, tricouri cu mesaje şi încălţăminte sport. Cântăreţii de trap influenţează, desigur, şi trendul în ce priveşte îmbrăcămintea ascultătorilor lor", a explicat Dominik Silaghi (foto), un tânăr influencer orădean, care se ocupă de promovarea evenimentului.

Cei mai mulţi așa-numiți „reselleri” cumpără marfa de pe site-uri oficiale ori din străinătate, atunci când sunt la reduceri mari, şi îşi pun adaosul propriu. Unele perechi vândute de ei pot fi şi mai ieftine, dacă au fost purtate anterior.

Ca afacerea să fie legală, unii dintre ei și-au făcut firme, iar alții au mărturisit că se folosesc de firmele părinților ca să-și poată vinde produsele. 

Andrei, 18 ani, a adus la festival încălţăminte ale căror preţuri variază între 500 şi 2.800 de lei, cea mai scumpă fiind o pereche de Balenciaga, în ediţie limitată, model preferat şi de cântăreţul Dorian Popa. Orădeanul şi-a început afacerea în urmă cu aproape un an şi îşi atrage clienţii pe pagina de Instagram "maniak_snkrs".

Tot în vârstă de 18 ani, Dani a venit tocmai din judeţul Mureş ca să-şi vândă adidaşii, cei mai mulţi Adidas Yeezy.

-

"Mi se pare o idee bună organizarea festivalului. Aici ştiu că ajung doar cei cu adidaşi orgiinali, fără fake-uri, iar preţurile sunt mai bune decât pe site-uri şi poţi să-i şi încerci. Eu mi-am luat o pereche Nike", a povestit un adolescent BIHOREANULUI.

Afacere din tricouri

Mulţi adolescenţi au fost interesaţi şi de hainele expuse de un tânăr grafician, Nandor Fellner, care le vinde cu 100 de lei (tricoul) ori 140 de lei (hanoracul). Acestea sunt imprimate cu imagini cu diverse vedete din lumea muzicii ca The Weeknd, Travis Scott, Lana Del Rey sau Post Malone şi din lumea sportului, precum Michel Jordan, Lewis Hamilton ori Mike Tyson.   

"Am început acum un an şi jumătate. Am văzut că e nevoie de aşa ceva când eu căutam astfel de tricouri şi nu găseam. Atunci mi-am făcut un atelier de personalizat la firma tatălui meu, care vinde maşinării pentru prelucrarea textilelor şi lucrez şi eu acolo. Cel mai mult vând online, iar majoritatea cumpărătorilor sunt Bucureşti", a povestit tânărul de 22 de ani, care administrează şi site-ul vintage-studio.ro.

Organizatorul evenimentului este Hype Festival S.R.L, firma celor doi tineri din Oradea şi Bucureşti, care au primit susținerea Asociaţiei pentru promovarea turismului din Oradea şi Regiune (Visit Oradea) pentru festival.

Hype Festival continuă în Cetate sâmbătă şi duminică între orele 12 şi 21. Intrarea este liberă.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!