Ministerul Administraţiei şi Internelor a pus în dezbatere publică noul proiect privind procedura de examinare pentru obţinerea permisului de conducere potrivit căruia înainte de a se urca la volan pentru a susţine proba practică, viitorii şoferi vor trebui să verifice starea maşinii.

Astfel, potrivit proiectului, candidaţii la categoria B au obligaţia de a "efectua un control sumar al stării anvelopelor, frânelor, direcţiei, fluidelor (uleiul de motor, lichidul de răcire, lichidul pentru spălătorul de parbriz), farurilor, dispozitivelor reflectorizante, semnalizatoarelor şi claxonului".

Candidaţilor pentru categoria A vor fi, la rândul lor, obligaţi să verifice pneurile, direcţia, comutatorul de oprire în caz de urgenţe (acolo unde există), fluidele, luminile, indicatoarele de direcţie şi dispozitivul de avertizare sonoră.

Proiectul MAI aduce o altă noutate, de această dată în privinţa examenului teoretic. Astfe, modul de acces în sală al candidaţilor la proba teoretică "se va realiza pe baza unui bon de ordine care conţine un cod de bare. Codul de bare identifică întrebările la care va răspunde un anumit candidat şi are valabilitate doar în ziua emiterii".

De asemenea, potrivit proiectului întocmit de Ministerul de Interne, examenul teoretic şi proba practică nu se vor da în aceeaşi zi. În schimb, "proba teoretică se poate susţine în orice zi, până în ziua anterioară susţinerii probei practice".