Legea privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate, realizată de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, nu aduce nicio schimbare semnificativă pentru Oradea. Actul normativ reglementează modul în care pot fi amplasate panourile publicitare în oraşe, interzicând de pildă montarea acestora pe clădirile monument istoric, în parcuri sau pe copaci.

Administraţiile publice locale au răgaz până în luna mai să se conformeze legii. Primăria Oradea însă nu va avea nevoie de un nou regulament, avându-l pe cel din 2009 care este foarte apropiat de noua lege. "Legea e făcută în proporţii de circa 90% după regulamentul municipiului", explică Maria Puican, din cadrul Compartimentului Autorizări Publicitate.

Acest lucru se explică prin faptul că, înainte de a elabora legea, Ministerul a cerut primăriilor să facă propuneri, iar municipalitatea orădeană a trimis propriul regulament. Acesta interzice, printre altele, ancorarea bannerelor de stâlpii de iluminat, sau firmele încadrate cu o altă feronerie decât art-nouveau.