Pista de aterizare-decolare a aeroportului orădean va fi prelungită de la 2.100 la 2.500 metri, prin lucrări ce vor fi derulate cu fonduri europene.

Licitația pentru dezvoltarea și modernizarea infrastructurii aeroportuare a fost lansată, acesta fiind al doilea proiect amplu al Aeroportului cu finanțare europeană, după cel pentru creșterea siguranței și securității, în urma căruia va fi construit un drum perimetral, iar incinta va avea un gard cu senzori și camere de supraveghere.

Contra-cronometru

Potrivit unui comunicat dat publicității joi de Consiliul Județean Bihor, în subordinea căruia funcționează regia Aeroportul Oradea, licitația a fost lansată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice încă de sâmbătă, 9 aprilie.

Proiectul vizează extinderea pistei aeroportului cu 400 de metri înspre Nojorid, lungimea acesteia urmând să fie de 2.500 de metri și să permită operarea aeronavelor de capacitate mai mare decât cele care pot opera în prezent pe aeroportul orădean. De asemenea, va fi achiziționat și instalat un sistem modern de telecomunicații, util pentru aterizarea, în orice condiții, a aeronavelor dinspre Nojorid.

Proiectarea lucrărilor trebuie finalizată într-un termen de 6 luni, iar durata de execuție a lucrărilor va fi de 7 luni. „Ne propunem ca până în toamna acestui an să adjudecăm licitația și să semnăm contractul de proiectare și execuție. La începutul anului viitor vom începe lucrările. Până la sfârșitul anului 2023 trebuie finalizate, deoarece avem asigurată finanțarea din programul care se încheie la finalul anului viitor”, a precizat președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.

Valoarea estimată a contractului este de 81,469 milioane lei, fără TVA, iar finanțarea va fi asigurată prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 13.05.2022, ora 15.00.

Încă două investiții mari

Acesta este al doilea proiect amplu al Aeroportului orădean pregătit în ultimii doi ani cu finanțare europeană.

În luna ianuarie a acestui an, conducerea regiei a anunțat aprobarea unui alt proiect finanțat prin POIM, în valoare de 72 milioane lei, ce vizează creșterea siguranței și securității aeroportuare. Prin acest proiect, aeroportul va avea un așa numit gard inteligent, cu senzori și camere de supraveghere în infraroșu, dar și un drum perimetral pentru vehiculele de intervenție ale Ambulanței, pompierilor și echipelor antiteroriste ale SRI.

Gardul inteligent va avea o lungime de 9,2 km și o înălțime de 2,5 metri și va fi echipat cu un sistem de senzori acustici de mișcare, apt să detecteze apropierea unei persoane de la 5 metri și a unui vehicul de la 10 metri, iar o eventuală săpătură de la 20 metri, camerele de supraveghere fiind orientate automat spre locurile pe unde s-ar încerca o pătrundere.

Tot în cadrul acestui proiect vor fi construite remize pentru autospecialele de intervenție, precum și un garaj.

Pe de altă parte, în perioada 2-15 mai la Aeroportul Oradea se vor face lucrări de racordare la actuala pistă a căii de rulare către viitorul terminal Cargo, investiție privată de 32 milioane euro a companiei CTPark Oradea Terminal Cargo, subsidiară a grupului CTPark, cel mai mare dezvoltator de centre logistice din Europa Centrală și de Est.

În această perioadă, așa cum conducerea regiei a mai anunțat încă de la mijlocul lunii martie, cursele pe aeroportul orădean vor fi suspendate, pasagerii putând opta pentru unul dintre aeroporturile învecinate.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!