Frunza, unul dintre elementele principale din noul logo al campaniei Ministerului Turismului, care promovează turismul în România, seamănă izbitor cu logo-ul unui proiect de transport internaţional, chit că ministerul anunţa sus şi tare că la elaborarea acestui proiect au colaborat numeroşi reprezentanţi ai mediului privat şi ai instituţiilor publice.

frunza.jpg"Change Transport este un proiect englezesc, de autobuze ecologice, s-ar spune că primul ar apărea pe Heatrow anul acesta", scrie piticu.ro. Site-ul aparţine unei companii irlandeze care furnizează soluţii de management flotelor de autobuze: gps tracking, passanger information.

Logo-ul, care a costat statul român sute de mii de euro, ar fi putut fi cumpărat, contra sumei de 250 de dolari, de pe un site, Shutterstock, care conţine o bază de date cu poze. Aceeaşi frunză poate fi regăsită, pe de altă parte, şi pe banner-ul unei campanii a Oltchim SA.

Brandul turistic al României, cu sloganul "explore the Carpathian garden", care a fost lansat joi la Shanghai, invită la explorarea "grădinii carpatice" în culori vii, predominant nuanţe de verde, dar şi albastru, galben şi portocaliu, care amintesc de natură, soare şi mare.

În centrul logo-ului apare scris "România" într-un font rotund, parcă scris de mână, fiecare literă fiind colorată în două-trei nuanţe de verde. Semnul diacritic al literei "â" este colorat cu nuanţe de galben şi portocaliu, conform Mediafax.

Deasupra brandului, în partea dreaptă, apare un element grafic asemănător unei frunze de-a lungul unei ape curgătoare, care seamănă izbitor cu cel al Change Transport.

Firma care s-a ocupat de crearea acestui brand este THR TNS. Cercetarea a avut două componente - una calitativa si una cantitativa - si s-a desfasurat in Romania si in cele opt tari stabilite ca piete principale prin Masterplanul pentru dezvoltarea turismului national (Austria, Italia, Franta, Germania, Marea Britanie/Irlanda, Rusia, Ungaria si SUA).

Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului Elena Udrea a declarat joi la Shanghai, întrebată dacă logoul brandului turistic al României a fost preluat de pe internet, că nu ştie cum s-a lucrat la brand şi că acesta a fost predat ministerului odată cu drepturile de autor asupra lui.

"Nu mă pricep la branduri şi mărci, dar acest produs a fost achiziţionat în urma unei licitaţii publice de la o mare companie de branding din lume, care a lucrat la brandurile Spaniei, Greciei, Croaţiei, Cubei şi altele", a declarat Udrea la conferinţa de după lansarea brandului.

Ea a adăugat că brandul a fost predat ministerului cu toate drepturile de autor. Firma care l-a creat a garantat pentru el dreptul de proprietate internaţională, a spus Udrea.

"Din punctul nostru de vedere suntem în deplină legalitate. N-aş putea eu să vă răspund cum s-a lucrat la acest brand, dar avem garanţia că cei care au creat brandul sunt responsabili şi au respectat toată legislaţia", a mai spus ea.