De câteva săptămâni, a fost deschis un șantier în albia și malurile Crișului Repede, în zona Silvaș.

Pentru că podurile feroviare din zona Silvaș vor fi reconstruite în cadrul lucrărilor de electrificare a căii ferate dintre Episcopia Bihor și Cluj-Napoca, constructorul angajat de CFR pentru această lucrare amenajează rampe de acces și o platformă în râu, care va fi folosită la demontarea podurilor și la construcția celor noi.

Lucrările au primit avizul Administrației Bazinale de Apă Crișuri. „Platforma este astfel proiectată încât să nu obtureze scurgerea, în caz de debit și nivel crescut. După finalizarea lucrărilor, platforma se va dezafecta”, a declarat, luni, pentru BIHOREANUL, Anca Mihociu, purtătoarea de cuvânt a ABA Crișuri.

Platforma este amenajată din conducte de mari dimensiuni și piatră.

Accesul pe zona de șantier se face dinspre strada Făcliei, pe strada Nicolae Labiș și pe malul drept al Crișului. De altfel, pe marginea carosabilului au fost montate indicatoare rutiere care avertizează șoferii că șoseaua este străbătută de utilaje grele.

De asemenea, lucrările au impus tăierea unor arbori aflați pe malul Crișului și împrejmuirea zonei de șantier, inclusiv a unei porțiuni din aleea de promenadă.

Proiectul de reabilitare al CFR prevede că ambele poduri feroviare vor fi demolate, dar pe rând, iar două poduri noi vor fi construite. Unul dintre poduri este de la finele secolului XIX, iar celălalt a fost dat în folosință în 1973.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!