Aquaparkul Nymphaea din Oradea a fost mai puțin căutat în 2024, când 279.551 de persoane au trecut pragul complexului, față de anul 2023, când a avut 347.086 clienți, adică cu circa 20% mai puțini oaspeți.
În această perioadă, Administrația Domeniului Public Oradea, care are complexul acvatic în portofoliu, lucrează la amenajarea unui bazin exterior de înot în vecinătatea clădirii principale, care ar urma să fie gata înainte de începerea sezonului estival.
De la vreme...
Despre motivele scăderii numărului de clienți, directorul ADP Oradea, Liviu Andrica, a spus joi, într-o conferință de presă de bilanț pentru anul trecut, că nu are legătură cu concurența, ci că unul dintre motive ar fi fost condițiile meteo de anul trecut: „Am putut deschide aquaparkul să funcționăm afară abia la 1 iulie, am pierdut o lună, luna iunie. La noi o lună de vară înseamnă încasări de 5-6 milioane de lei”.
De asemenea, Andrica a spus că mulți dintre clienți sună și întreabă de locuri de cazare chiar în cadrul complexului ca o condiție pentru vizita lor.
Directorul ADP Oradea a spus că a fost elaborat un proiect pentru amenajarea unui hotel cu circa 100 de camere în Aquaparkul Nymphaea, că ar exista fondurile necesare, însă că demersul s-a împotmolit deocamdată, neobținând avizele necesare de la Ministerul Turismului.
Bazin nou
Pe parcursul anului 2024, la Aquapark au fost realizate mai multe lucrări și investiții, menite să îmbunătățească serviciile: modernizarea și optimizarea sistemului informatic; dezvoltarea unui sistem BMS (de gestiune tehnică și control asupra tuturor echipamentelor); efectuarea unor lucrări de reparații și mentenanță la bazinele exterioare (înlocuire mozaic, înlocuire rosturi); verificări la toboganele interioare și exterioare, inclusiv la structurile metalice etc.
Tot anul trecut au început lucrările de realizare a unui bazin exterior de înot, având o lungime de 21,5 m, lățime de 10,8 m și adâncime de 1,6 m. Valoarea totală a lucrării este estimată la 3,5 milioane lei. „Va fi gata în aprilie”, a spus Liviu Andrica.
Bazinul este amenajat după ce ADP a predat către Clubul CSM Oradea bazinul de dimensiuni olimpice și cel de sărituri, care au fost inițial parte a complexului acvatic.
Închis pentru lucrări
Pe de altă parte, săptămâna viitoare, de luni până vineri, Aquaparkul Nymphaea va fi închis, în premieră, pentru lucrări de mentenanță și igienizare, dat fiind că este o perioadă fără prea mulți clienți.
Pentru anul 2025 se are în vedere și modernizarea locului de joacă pentru copii din complex.
Amintim că, în urma aprobării noilor taxe și tarife locale, din 2025, taxa de intrare la Aquaparkul Nymphaea pentru o zi întreagă a crescut de la 90 lei la 100 lei în cazul unui adult și de la 50 lei la 55 lei în cazul unui copil.
Pe de altă parte, în 2024, Ștrandul Ioșia a fost vizitat de 152.400 de persoane, datorită apei geotermale netratate din bazine. Aici nu se fac investiții mari, ci doar lucrări de întreținere, căci municipalitatea are un proiect pentru a-l transforma în Grădina Termală Ioșia.
ADP, din nou pe profit
În 2024, ADP Oradea - care gestionează aquaparkul, cimitirul, piețele, adăpostul de câini, Zoo - a înregistrat venituri totale în sumă de 59,2 milioane lei, cheltuieli de 48,3 milioane lei și un profit net de 10,9 milioane lei.
Investițiile totale s-au ridicat la 2,8 milioane lei, exclusiv din surse proprii. Jumătate din profitul înregistrat în anul 2024, adică 5,45 milioane lei, va fi virat către bugetul local al Oradiei.
Anul trecut, Administrația Domeniului Public SA a achitat către Municipiul Oradea în total 12,3 milioane, din care 7,4 milioane lei a fost participarea la profitul anului 2023, plus redevența (3,6 milioane lei) și impozite și taxe locale (1,3 milioane lei).