Hipermarketurile au anunţat, joi, în prima zi de aplicare a TVA-ului majorat la 24%, că păstrează preţurile constante, chipurile, ca o măsură "compensatorie", de protecţie a "puterii de cumpărare" a clienţilor.

„Carrefour anunţă menţinerea preţurilor la acelaşi nivel la toate produsele din catalogul aniversar din perioada 30 iunie - 12 iulie în hypermarketurile sale. În ciuda majorării TVA-ului, aceste preţuri vor rămâne neschimbate", arăta un comunicat al Carrefour difuzat joi.

Principalul concurent, Real Hypermarket România a anunţat, de asemenea, că „va păstra neschimbate preţurile pentru oferta promoţională aferentă perioadei 1-14 iulie", majorarea TVA pentru catalogul promoţional aferent perioadei rspective urmând să fie "suportată integral de către companie, astfel încât clienţii pot achiziţiona produsele din acest catalog cu preţurile neschimbate".

Metro Cash & Carry România a anunţat altfel aceeaşi tehnică de marketing: acordarea unui discount de 4,04% din preţul produselor vizate, adică exact cu cât sunt influenţate în sus preţurile produselor de majorarea TVA. Oferta este valabilă tot pentru perioada 1-14 iulie, pentru produsele promoţionale cuprinse în cataloagele Metro.

Aşa cum chiar comunicatele oficiale lasă să se înţeleagă, "dărnicia" marilor comercianţi este, de fapt, una limitată la două săptămâni şi are, potrivit unor surse din domeniu, o explicaţie mult mai rece decât aşa-zisa grijă faţă de economiile financiare ale clienţilor. Luate prin surprindere de mărirea bruscă a TVA, hipermarketurile nu au putut, fizic, să eticheteze sutele de mii de produse de pe stoc, pentru a le vinde la preţurile mărite, şi ca atare au transformat cum au putut scumpirea într-o strategie improvizată de marketing.