Gaz 51 Molovov din 1962, Volkswagen Beetle 1300 din 1968, Dacia 1300 din 1975, Renault 16 din 1972, Rover din 1975, Mercedes din 1960, Triumph Spitfire 1500 din 1976 şi un Cadillac DeVille din 1969 au făcut senzaţie sâmbătă, începând cu ora 11, în faţa Lotus Center, cu ocazia Paradei Primăverii, organizate de Retromobil Club România.

Cel mai remarcat a fost Cadillac-ul, o maşină de culoare aurie, cu tapiserie impecabilă, care nu-şi arată deloc cei 44 de ani pe care îi are. Maşina se deosebeşte de celelalte inclusiv prin faptul că în faţă are trei locuri, specificate şi în talon. "Are motor de 7700 cmc, consumă 30 de litri la suta de kilometri, dar prinde şi 200 de kilometri pe oră. Am cumpărat-o din Germania, în 2011, cu 10.900 de euro şi am mai investit şi eu în ea 8.900 de euro. Nu e de vânzare", a spus proprietarul, Mihai Tarţa.

Deloc neglijat a fost şi Roverul, adus în faţa mall-ului de un austriac care desfăşoară afaceri în Oradea, Friedrich Holleis. "E Rover model P6, 2200TC, ultimul model pur de Rover, înmatriculat în 1975, iar perioada de producţie a fost din 1963 până în 1977. Era cea mai modernă maşină la vremea respectivă. La motor de 2200 cmc, cu 117 cai putere, concura numai cu Jaguarul. Şi acum consumă 10 litri la suta de kilometri. Am cumpărat-o la 1.256 de euro de pe eBay, şi am mai investit în ea 800 de euro", a expicat omul de afaceri.

Fiind un împătimit al maşinilor de epocă, de-a lungul anilor a avut cel puţin 60. "E pasiunea mea să le recondiţionez şi apoi să le vând mai departe. Chiar şi acum mai am încă trei pe lângă aceasta: un Morris Minor Traveller din '71, un Triumph Vitesse Cabrio din '70 şi un Triumph GT6 din '72", a mai spus Friedrich. Cu Roverul se plimbă prin Giriş, unde, zice el glumind, cum drumurile sunt pline cu gropi, nu simte atât de tare şocul, fiindcă maşina are telescoapele pe orizontală.

expozitie_masini_de_epoca_lotus_center_bihoreanul (20).JPGCea mai simpatică maşină a expoziţiei a fost un Triumph Spitfire 1500 din 1976 (foto), deţinută chiar de reprezentantul zonal al Retromobil Club, Otto Rencsik. Maşinuţa, care nu e mai înaltă de un metru, este alintată "matchbox" de proprietar şi a fost admirată de copii, dar şi de oameni mai în vârstă. "E cea mai frumoasă maşină pe care am văzut-o în viaţa mea", a exclamat un bătrânel.

Şi Dacia 1300 a avut o droaie de fani. Fabricată în 1975 şi având aproape toate piesele originale, singurele ajustări făcute de proprietarul Doru Vaida sunt revopsirea, ceasuri suplimentare în bord şi proiectoarele de pe bara din faţă. "Le-am pus că e mai şic aşa", a explicat mândru orădeanul. "Maşina e înregistrată ca vehicol istoric şi am investit aproximativ 4200 de euro ca să o fac să arate aşa şi să aibă piesele 100% originale".

Exponatele au rămas în faţa Lotus Center până la ora 13. Totuşi, în rest, ele mai pot fi văzute prin oraş din când în când, pentru că proprietarii nu se zgârcesc să le ţină în garaj. Adevărul e că ei chiar au ce să arate pe străzile oraşului...