Sute de orădeni s-au dus, luni înainte de prânz, în parcarea Lotus Retail Park să admire maşinile istorice din proprietatea pasionaţilor adunaţi în filiala Oradea a Retromobil Club România şi a unor invitaţi din alte judeţe. 

"La Retroparada Primăverii din acest an participă mai multe maşini care au fost prezente şi în anii trecuţi, dar sunt şi modele noi, căci avem şi membri noi în Retromobil Club. În fiecare an ni se alături şi alţi pasionaţi, iar comunitatea creşte", a spus Vlad Tătaru, secretarul filialei Oradea a clubului. 

Circa 70 de maşini istorice au fost expuse în parcarea centrului comercial, între care două modele Mustang (unul Cabrio şi unul Fastback, de la finalul anilor 60), dar o "broscuţă" (Volkswagen 1300).

Un model special Citroen (DS21) din anii 70, alb-negru (foto), care a sosit la Oradea de la Satu Mare, a atras multe priviri admirative. 

Printre exponate s-au mai numărat câteva modele Mercedes şi BMW, Dacia - între care un model 1.300 din prima ediţie de maşini asamblate la Mioveni - dar şi Lada, Volskwagen sau Ford. 

Şi în acest an, curioşii au putut admira la retroparadă o maşină sport britanică, Triumph Spitfire, fabricată în 1977. Mulţi participanţi s-au adunat în jurul unui Chevrolet 3.100 (foto) care datează din 1948 şi a fost complet restaurat, având o interesantă nuanţă de turcoaz. 

A fost expus şi un model GAZ M21 Volga, maşini produse de Uniunea Sovietică şi folosite pe vremuri de Securitate. 

După ce au fost expuse în parcarea Lotus Retail, maşinile istorice au fost scoase la paradă prin mai multe zone ale Oradiei, inclusiv prin centrul oraşului, aşa cum se întâmplă la fiecare ediţie a Retroparadei Primăverii.