Producători auto, specialişti în reciclare şi firme de tehnologie s-au aliat pentru a căuta cele mai bune soluţii în vederea reciclării bateriilor vehiculelor electrice. Marea Britanie şi Franţa au anunţat săptămâna trecută că până în 2040 vor interzice vânzarea maşinilor diesel şi pe benzină, variantă luată în calcul de tot mai multe guverne.

În acest context, ecologiştii se întreabă ce se va întâmpla cu bateriile litiu-ion ale maşinilor electrice după ce nu vor mai fi funcţionale. În prezent, doar 5% din aceste baterii sunt reciclate în Europa, ceea ce dăunează mediului.

Bateriile uzate pot contamina aerul cu diferite gaze, dar şi apa. Tocmai de aceea, ecologiştii au aplaudat iniţiativa Umicore, producător de baterii de importanţă mondială, care a reunit diverşi specialişti pentru a găsi cele mai bune soluţii de reciclare.

"Producătorii auto vor fi cei responsabili să colecteze bateriile", a spus CEO-ul Umicore, Marc Grynberg, după o şedinţă de lucru. Compania a investit recent 25 de milioane de euro într-o fabrică de reciclare în Antwerp, Belgia.