Reprezentanţii companiilor de maşini le explică clienţilor că maşina cumpărată şi aflată în garanţie poate fi dusă la reparaţii sau revizii numai in service-urile firmei sau agreare de dealeri.

Printr-un ordin al Comisiei Europene, situaţia se va schimba începând cu 1 iunie. Reprezentantii Comisiei Europene spun că prin această decizie, se va crea o "concurenţă sănătoasă între atelierele de reparaţii auto".

Potrivit oficialilor europeni, în ultimii ani, service-urile agreate de constructorii de masini au crescut prea mult preţurile, încercând să reducă din pierderile cauzate de scăderea vânzărilor.

Calculele oficialilor de la Bruxelles arată că serviciile de întreţinere au ajuns la 40% din costul unui automobil, pe toată durata utilizării lui. De exemplu, pentru o inspecţie minoră, proprietarul plăteşte la un service agreat de producător până la 500 de lei, în timp ce la schimbarea plăcuţelor de frână poate ajunge şi la 250 de lei.

Comisia Europeana a anunţat, însă că a adoptat noi reguli, acestea fiind valabile pentru toate ţările Uniunii. "Constructorul nu poate să-ţi spună - nu mai eşti în garanţie pentru că ţi-ai reparat maşina într-un service independent", a spus Amelia Torres, PR Direcţia Concurenţă a Comisiei Europeane.

Schimbarea va fi de bun augur şi pentru service-urile independente. "Din punct de vedere al serviciilor oferite nu există diferenţe, avem dotari la fel ca un service de reprezentanţă", a spus Florin Brânzaru, administratorul unui service independent.

Oficialii europeni anticipează că după intrarea în vigoare a deciziei, atât preţurile la manoperă, dar şi la piese ar putea scădea, datorită concurenţei.