Primăria Oradea a luat, duminică, decizia să restricţioneze o bună parte din activitatea cu publicul, "având în vedere situaţia legată de apariţia primului caz de coronavirus în judeţul Bihor şi necesitatea de a lua măsuri pentru a limita infectarea populaţiei".

Măsurile decise se vor aplica începând de luni, 16 martie, pe o perioadă nedeterminată, în funcţie de evoluţia şi reglementările de la nivel naţional. 

Astfel, potrivit unui comunicat transmis de Primăria Oradea, "Centrul pentru relaţii cu publicul (n.r.- "piramida" de la parterul clădirii) rămâne deschis de luni până joi între orele 07.30 – 18.00 şi vineri între orele 07.30 – 15.30, însă la ghişee NU se vor realiza operaţiuni pentru care există canale alternative (online, email, internet banking sau prin corespondenţă)".

Este vorba concret despre:

- Încasarea impozitelor pe clădiri, terenuri şi autoturisme
- Încasarea amenzilor
- Încasarea chiriilor şi redevenţelor
- Depunerea declaraţiilor fiscale pentru clădiri şi terenuri
- Depunerea petiţiilor/sesizărilor

Celelalte operaţiuni din Centrul de Relaţii cu Publicul sau de la Serviciul Stare Civilă se vor face cu restricţionarea numărului de persoane şi în condiţiile în care se păstrează o distanţă de minim 1,5 metri faţă de celelalte persoane, în Piramidă accesul publicului fiind restricţionat la maxim 25 de persoane o dată.

Accesul cetăţenilor se va realiza doar pe poarta dinspre strada Primăriei. Celelalte porţi de acces în clădirea Primăriei vor fi închise. Relaţia cu publicul se va realiza strict în spaţiile de la parterul instituţiei, mai transmit reprezentanţii instituţiei. 

Mai mult, se restricţionează accesul publicului la restaurantul din incinta Primăriei, accesul urmând să fie permis doar angajaţilor instituţiei.

"Toate consultările publice din perioada următoare vor fi amânate, cetăţenii urmând să trimită propunerile pe e-mail", se mai arată în informarea Primăriei. 

Municipalitatea roagă cetăţenii ca în această perioadă să evite prezenţa la sediul Primăriei, doar dacă au probleme care nu pot fi amânate. Ei pot folosi mijloace de comunicare alternative, sunând la numărul de telefon: 0259/437.000, folosind numărul de fax 0259/437.544, trimiţând email la adresa primarie@oradea.ro sau folosind aplicaţia pentru dispozitive mobile Oradea City Report.

UPDATE:

Primăria Oradea a transmis ulterior şi că, începând din 17 martie, depunerea documentelor privind tranzacțiile cu autoturisme se poate realiza la ghișeul Primăriei Oradea din str. Republicii nr. 24 (intrarea în sediul Serviciului Înmatriculări şi Permise Auto/Serviciul Comunitar de Evidența Persoanelor).

În limita posibilităților și în funcţie de aglomerație, se va asigura prelucrarea pe loc a declarațiilor fiscale.

Program cu publicul
Luni, marți, joi, vineri  08:30 - 16:30
Miercuri 08:30 - 18:30

Atenție! La ghișeele din cadrul clădirii Primăriei Oradea NU se preiau declarații privind autoturismele.

Pentru a evita deplasarea şi aglomerarea la ghişeele instituţiei, pe fondul prevenirii răspândirii de diverşi viruşi, Primăria Oradea recomandă contribuabililor modalități alternative pentru transmiterea documentelor:

-  pe email persoanejuridice@oradea.ro, persoanefizice@oradea.ro 
-  înregistrarea pe site-ul www.oradea.ro, prin “Ghișeul online (plăți)” – opțiunea este disponibilă strict  utilizatorilor înregistrați, pe bază de user și o parolă (instrucțiuni detaliate gasiți aici)
-   prin poştă/curierat, cu confirmare de primire
-   prin fax (număr fax 0259 437 544)

În cazul transmiterii documentelor prin una dintre modalitățile enumerate mai sus, pentru ștampilarea cărții de înmatriculare proprietarul (cumpărătorul) va fi notificat prin SMS/email/telefon pentru a se prezenta la Ghișeul Primăriei din str. Republicii nr. 24 (intrarea în sediul Serviciului Înmatriculări şi Permise Auto).