În premieră pentru România, cei 600 de controlori de trafic ai ROMATSA intră miercuri în grevă de avertisment timp de două ore. Protestul se va desfăşoară între orele 11 şi 13, astfel că zeci de curse, decolări şi aterizări, vor avea întârzieri.
Potrivit Digi24.ro, protestatarii au o listă de 14 revendicări, între care majorarea salariilor, negocierea unui nou contract colectiv de muncă, mutarea controlorilor de trafic pe alte posturi după ce împlinesc vârsta-limită pentru această profesie, adică 55 de ani.
În cele două ore de grevă, doar o treime dintre aeronavele care trebuie să aterizeze, să decoleze sau să tranziteze spaţiul aerian românesc vor fi ghidate de controlorii de trafic. Care vor fi acestea decid şefii controlorilor de zbor din Europa - Eurocontrol. De asemenea, vor fi asigurate şi zborurile de urgenţă, cele ale Poliţiei şi cele oficiale, arată sursa citată.
Zborurile afectate sunt de ordinul zecilor. Între orele 11 şi 13, de pildă, pe aeroportul Otopeni sunt programate 22 de aterizări şi 18 decolări.
Cu întârzieri s-ar putea confrunta şi aeroportul din Timişoara, unde două zboruri interne sunt programate în perioada grevei.
Pe aeroportul internațional din Cluj Napoca sunt programate trei zboruri externe şi un zbor intern.
Compania aeriană de stat, TAROM, are 10 zboruri programate în cele două ore în care controlorii de trafic nu vor lucra.
"Nu am luat măsuri de anulare anticipată a zborurilor, însă, dacă se vor înregistra întârzieri, acestea vor fi soluţionate în funcţie de situaţia efectivă de mâine", a spus, marţi, Georgeta Dinu, purtător de cuvânt al TAROM, pentru Digi24.ro.
Companiile aeriene le recomandă pasagerilor să se prezinte la aeroporturi conform programului şi să se înarmeze cu răbdare.
Întârzierile curselor de pe aeroportul Otopeni vor fi de cel puţin două ore.
Alături de controlori de trafic, în același interval orar se vor afla în grevă de avertisment şi angajaţi ai ROMATSA din departamentele tehnic, meteo şi telecomunicaţii, ei fiind nemulţumiţi de modalitatea de reorganizare a regiei de stat şi de faptul că, de luna trecută, nu mai au contract colectiv de muncă.
Controlorii de trafic de pe tot teritoriul României se ocupă atât de zborurile care decolează şi aterizează de pe şi pe aeroporturile româneşti, cât şi de avioanele care tranzitează spaţiul aerian românesc. De exemplu, aproape toate avioanele companiilor Emirates şi Qatar care au curse în Europa trec pe deasupra României, mai arată Digi 24.