Kaufland a urcat anul trecut pe prima poziţie în topul retailerilor moderni locali, terminând anul cu afaceri de 1,35 miliarde de euro. Reţeaua germană Kaufland a reuşit în ultimii doi ani să răstoarne topul celor mai mari retaileri din România şi să urce pe prima poziţie după ce în 2010 a devansat Carrefour.

În 2011 a detronat şi Metro Cash& Carry, care a fost lider în fiecare an de după 1996, anul lansării comerţului modern în România.

Kaufland, unul dintre cei mai discreţi retaileri locali, a obţinut anul trecut afaceri de 1,35 miliarde de euro, cu peste 20% mai mari decât anul anterior şi cu peste 50% mai mari decât în 2009, potrivit estimărilor ZF.

Pentru Metro Cash&Carry anul 2011 a adus scăderea afacerilor la 1,06 miliarde de euro, un nivel asemănător celui din 2004.

În ceea ce priveşte businessul Carrefour, acesta a crescut cu circa 5%. Astfel, francezii au obţinut afaceri de 1,184 miliarde de euro, apropiate de nivelul maxim obţinut în 2008, însă cu 30 de magazine în plus.

Cei doi retaileri - Metro Cash& Carry şi Carrefour - au mizat în ultimii ani în principal pe deschiderea de magazine pe suprafaţă mică, realizând de altfel şi venituri mai mici. Metro a deschis doar magazine Punct, cu suprafeţe de până la de cinci ori mai mici decât unităţile clasice, iar Carrefour a mizat pe supermarketuri şi magazine de proximitate, frânând expansiunea pe segmentul hipermarketurilor.

Germanii au mizat puternic pe deschiderea de noi magazine în ultimii trei ani când consumul a scăzut cumulat cu aproape 20%. Kaufland a reuşit între 2009 şi 2011 aproape să îşi dubleze re­ţeaua de magazine, până la 71 de unităţi.