O întrerupere majoră a serviciilor Microsoft a afectat utilizatorii din întreaga lume şi a provocat perturbări pe aeroporturi, inclusiv pe cel din Otopeni. Compania a anunţat vineri că aplicaţiile sale Microsoft 365 sunt nefuncţionale, afectând întreprinderile şi utilizatorii la nivel global, conform Le Figaro. Utilizatorii au raportat că dispozitivele lor afişează un mesaj de eroare.

Aeroporturile din întreaga lume au fost grav afectate. Pe Aeroportul Henri Coandă din Bucureşti, patru zboruri au fost întârziate semnificativ: Wizz 3125 către Abu Dhabi (întârziere estimată de o oră), Wizz Air către Bologna (48 de minute întârziere), Wizz Air 3021 către Tenerife (o oră şi 10 minute întârziere) şi Wizz Air 3099 către Memmingen (45 de minute întârziere), scrie Spotmedia.

Trafic aerian dat peste cap

Aeroporturile din Sydney şi Berlin, precum şi operatorul feroviar din Marea Britanie, Govia Thameslink Railway, au raportat probleme informatice generalizate. 

"Investigăm o problemă care afectează capacitatea utilizatorilor de a accesa diverse aplicaţii şi servicii Microsoft 365", a afirmat multinaţionala americană într-o declaraţie publicată vineri dimineaţă. "Serviciile noastre sunt îmbunătăţite pe măsură ce continuăm să luăm măsuri de atenuare", a scris compania pe reţeaua socială X (fostul Twitter).

Sursa citată mai scrie că, în statul Alaska din Statele Unite ale Americii, autorităţile au raportat vineri o întrerupere a liniilor telefonice de urgenţă, astfel că numărul de urgenţă 911 nu a fost disponibil.

Şi compania Eurowings se confruntă cu perturbări în activitate, iar perturbările s-au resimţit şi la Aeroportul Schiphol din Amsterdam, Aeroportul Eindhoven şi în reţeaua companiei aeriene Transavia.

Compania KLM a anunţat că a fost nevoită să îşi suspende o mare parte din operaţiuni din cauza penei informatice globale. 

Aeroportul Internaţional Hong Kong a raportat că unele companii aeriene au fost afectate de defecţiuni ale sistemelor informatice Microsoft, deşi operaţiunile de zbor nu au fost întrerupte. 

În Statele Unite, companii aeriene mari precum Delta, United şi American Airlines au reţinut la sol toate zborurile din cauza unor probleme de comunicare, potrivit Administraţiei Federale a Aviaţiei, arată sursa citată.

Actualizare defectuasă

Problema a fost cauzată de o actualizare defectuoasă a furnizorului de securitate cibernetică CrowdStrike, conform The Verge. 

Aceasta a provocat "ecranul albastru al morţii" pe mii de echipamente Windows, afectând bănci, companii aeriene, televiziuni, supermarketuri şi multe alte întreprinderi.

Printre cei afectaţi s-au numărat şi compania media Sky News din Marea Britanie, care nu a putut transmite ore în şir., iar bursa din Londra s-a confruntat cu o problemă tehnică, întârziind afişarea modificărilor din FTSE 100, principalul său indice, conform presei britanice, citate de Spotmedia. 

În India, companiile aeriene IndiGo, Akasa Air şi SpiceJet au raportat întreruperi ale sistemelor de rezervări, atribuindu-le probleme tehnice generalizate cauzate de Microsoft. În Franţa, jurnaliştii de la RTL, TF1 şi CNEWS au întâmpinat probleme tehnice majore care au perturbat emisia. 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!