Profesorii Centrului Școlar de Educație Incluzivă nr. 1 Oradea și-au luat în serios rolul de educatori și i-au ajutat pe elevii lor să deprindă și noțiuni legate de viața cotidiană.

În cadrul unui proiect intitulat „Casa de la școală”, care a beneficiat de finanțare de la Fundația Comunitară Oradea, prin programul Bursa Talentelor, școala și-a amenajat două spații gospodărești, unde elevii învață să gătească ori cum se face curățenie într-o locuință.

Răsplată gustoasă

Joi, elevii și profesorii au sărbătorit finalizarea acestui proiect. Cu motto-ul „Micul gospodar în acțiune”, elevii împărțiți în patru echipe au participat la activități practic-aplicative: au gătit pizza, au amenajat o masă festivă, au pus haine la spălat și au igienizat spațiul amenajat ca o mică garsonieră, schimbând chiar și lenjeria de pat.

Elevii cu cerințe educaționale speciale au deprins toate aceste aptitudini în perioada februarie-octombrie a acestui an, cât timp s-a derulat proiectul.

„Ca răsplată pentru munca depusă, toți cei 16 elevi participanți au fost recompensați cu daruri de sezon și cu pizza gustoasă, proaspăt scoasă din cuptor”, se arată într-un comunicat al unității de învățământ.

Lecții de viață

„Casa de la școală” înseamnă, pentru CSEI nr. 1 Oradea, că are acum o minigarsonieră cu un hol, un dormitor, o cameră de zi și o zonă de servire a mesei, în care elevii au desfășurat și vor continua să facă activități alături de profesorii lor. Aici, ei învață lucruri aparent simple, precum pregătirea mâncării, spălatul vaselor ori întreținerea curățeniei într-o locuință, dar care pentru copiii cu cerințe speciale sunt mai provocatoare.

Școala avea și până acum un spațiu destinat bucătăriei, dar acum are în plus și o spălătorie, dar și mobilier și echipamente specifice. Astfel, copiii au învățat inclusiv cum se folosește o mașină de spălat rufe.

De asemenea, în fiecare sală de clasă au fost organizate niște dulapuri „Casa din clasă”, care conțin materiale de igienă personală, materiale de curățenie și obiecte de îmbrăcăminte, cu care copiii se familiarizează. De-a lungul ultimelor luni, toți cei 142 de elevi ai școlii au fost implicați în activitățile din proiect, adaptate vârstei și nivelului lor de dezvoltare și de înțelegere.

Proiectul a fost coordonat de directoarea Teodora Pantazi, directoarea adjunctă Carmen Ilisie și profesoara Paula Balint, echipă sprijinită de alți profesori ai școlii (Nicoleta Arion, Mirela Herlaș, Daniela Calamar, Florica Marina, Gabriela Ban, Loredana Filimon, Liliana Vidican și Adrian Omuț).

Joi, la închiderea proiectului, alături de elevi și profesori au mai sărbătorit și invitații școlii: Maria Ursu (grant manager la Fundația Comunitară Oradea), conf. univ. dr. Laura Bochiș, prof. de sprijin Luminița Oros și jurnaliști locali.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!