"Fără compromisuri: un mic uriaş". Aşa este este caracterizat noul Up!, cel mai recent model lansat de Volkswagen pe piaţă. Deşi de afară pare chiar o "piticanie" de maşină, la volan senzaţia e cu totul alta. Pe o suprafaţă minimă, de doar 3,54 x 1,64 metri, spaţiul este folosit la maximum, începând de la scaunele încălzite până la panoul de comenzi din bord, amplasat "la îndemână". BIHOREANUL l-a luat la un test drive...

Spaţioasă şi prietenoasă

Pe lângă atenţia la detalii, cu noul Up! producătorul parcă a vrut să fie mai atent la capitolul practic, căci maşina poate fi condusă cu uşurinţă şi chiar intuitiv până şi de un şofer începător.

Spaţiul este exploatat la maxim. Aşezaţi comod, şoferul, pasagerul din dreapta şi doi pasageri pe bancheta din spate călătoresc într-o maşină compactă şi deloc înghesuită. La fel, deşi ai zice că e mic, portbagajul are un volum de 251 de litri, mult mai mare decât cele obişnuite în clasa auto din care face parte Up!. În plus, spaţiul pentru transportul bagajelor poate fi lărgit până la 951 litri, prin rabatarea completă a spătarului banchetei.

Ca design, Up! a fost conceput la interior cu linii clare şi ergonomie optimă. Modelul este prietenos, iar calitatea nemţească se vede peste tot. Reprezentanţii Volksvagen se laudă cu un rafinament deosebit în ce priveşte dash pad-ul, inserţia orizontală de pe bord, în faţa şoferului şi a pasagerului din faţă. În funcţie de echipare, dash pad-ul va fi vopsit în nuanţe speciale sau în culoarea caroseriei.

Mică, dar deşteaptă

Maşina face parte din clasa subcompactă, fiind varianta "updatată" şi mult îmbunătăţită a variantelor Lupo şi Fox. Ceva mai mică decât Polo, Up! este perfectă pentru omul ocupat, ca de pildă agenţii de vânzări, care aleargă zilnic într-un oraş aglomerat unde şi găsirea unui loc de parcare este adesea o problemă, dar e foarte comodă chiar pentru femei. Este "parcabilă" în spaţii mici, se descurcă de minune să facă slalom într-un trafic aglomerat, sprintează şi e "pe fază" atunci când, vorbind la telefon şi circulând bară la bară, rişti să dai în maşina din faţă.

Asta, pentru că noul Up! este primul model din această clasă care oferă o funcţie City de frânare de urgenţă (City Emergency Brake), care, odată implementată, face autoturismul să frâneze singur, la viteze între 5 şi 30 kilometri/h. Având un senzor laser în parbriz, maşina detectează automat obiectul din faţă, în caz de neatenţie a şoferului frânând brusc, la circa 40 de centimetri faţă de obstacol, reducând astfel riscul unui impact. Atenţie însă! Un parbriz murdar sau cauciucurile neadaptate vremii pot face ca sistemul să nu funcţioneze 100% corect.

Alte îmbunătăţiri sunt, la varianta cu navigator, că pe lângă GPS, navigatorul poate fi conectat prin Bluetooth la telefon, iar utilizatorul poate auzi în boxe conversaţia telefonică.

Consum minim

Cum era de aşteptat, la noul Up!, Volkswagen a folosit şi o nouă generaţie de motoare. Odată cu acest model, debutează o nouă generaţie de motoare pe benzină cu trei cilindri, care furnizează 44 kW / 60 CP, respectiv 55 kW / 75 CP.

Pe lângă faptul că, în mod constant, computerul de bord îţi recomandă constant cu ce viteză ca să circuli pentru a economisi combustibil, şi ca urmare, să nu poluezi, consumul mixt este deosebit de redus în versiunea BlueMotion Technology (printre altele cu sistem Start-Stop). Maşina consumă 4,1 litri de benzină la 100 km (60 CP) şi 4,2 litri la 100 km (75 CP). Ambele versiuni ale motorului de 1,0 litru au emisii de CO2 sub pragul de 100 g/km. În plus, anul viitor producătorul are planificată lansarea unui Up! cu propulsie electrică!

Având un preţ de pornire de 5.765 euro, TVA inclus, cu 3 prime de casare, maşina, cu două sau cu patru uşi, este disponibilă în 3 versiuni de echipare: Take Up! - adică versiunea de "intrare", Move Up!, orientată mai spre confort şi High Up!, linia de vârf.

Curioşii sunt invitaţi să o cunoască într-un drive test cu Volkswagen Up!. Programările se fac la D&C Oradea, tel 0259.47.88.47.