Aflat, miercuri, într-o vizită pe şantierul autostrăzii Sebeş-Turda, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a promis că reţeaua de autostrăzi din România se va dezvolta consistent în umătorii ani.
"Dacă vom reuşi să implementăm toate programele pe care în acest moment le avem, cred că în doi ani terminăm autostrada Sebeş-Turda, partea de autostradă Transilvania în 2017-2018, din Braşov până în Borş, şi atunci începem lucrările şi la Piteşti-Sibiu, sper cât mai curând posibil, şi la Comarnic-Braşov. Am putea rezolva interconectivitatea între regiunile istorice ale României în următorii 4 ani, ceea ce ar fi un lucru excepţional", a spus Ioan Rus, potrivit site-ului voceatransilvaniei.ro.
Ministrul Transporturilor a mai arătat că lucrările la Autostrada Transilvania continuă, chiar dacă încă nu se ştie ce parteneriate public private se vor face sau care va fi modalitatea de construcţie.
"În acest moment avem resurse pentru această autostradă: sunt bani de la bugetul statului, sunt bani europeni, bani de la instituţiile bancare europene, deci suntem în derulare cu lucrările. De la Cluj la Borş se va circula la sfârşitul lui 2017", a spus Ioan Rus.
Declaraţiile lui Rus vin după ce la începutul lunii aprilie, Prefectura Bihor anunţa că Direcţia Achiziţii Publice a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a finalizat licitaţia pentru atribuirea lucrărilor de proiectare şi execuţie în vederea finalizării tronsoului 3 C al Autostrăzii Transilvania, între Suplacu de Barcău şi Borş.
Aşa cum BIHOREANUL scria la vremea respectivă, câştigătoare a fost declarată oferta făcută de asocierea firmelor Corsan-Corviam Construccion SA & Consinit SRL & Road Consulting & Design Solution SRL & Via Design SRL, la preţul de 701 milioane lei fără TVA, adică peste 157 milioane euro, ceea ce face ca preţul pe kilometru să fie de aproximativ 2,5 milioane euro.
Tronsonul de pe cuprinsul judeţului Bihor are o lungime de 52,250 kilometri şi, conform ultimei raportări a CNADNR, lucrările executate până în urmă cu patru ani de către compania americană Bechtel sunt la un stadiu de circa 50% din totalul celor proiectate. În 2013, ministrul Transporturilor Dan Şova a reziliat contractul cu această companie, căruia statul român i-a plătit în schimb despăgubiri de 38 milioane euro.