Prin Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 41/2016 - cunoscută publicului larg ca fiind actul normativ care simplifică unele proceduri în sensul că nu mai e nevoie de copii legalizate sau de obţinerea cazierului judiciar pentru a fi depus la o altă instituţie a statului - au fost aduse modificări şi legislaţiei rutiere.

Astfel se prevede că plata amenzilor contravenţionale achitate prin intermediul sistemelor electronice de plată prevăzute de lege se dovedeşte prin prezentarea extrasului de cont al plătitorului sau a dovezii de plată emise de către sistemele de plăţi, aceasta specificând data şi ora efectuării plăţii; în aceste situaţii se elimină obligativitatea pentru plătitor de a preda o copie de pe extrasul de cont sau de pe dovada de plată emisă de sistemul de plăţi către agentul constatator sau organul din care acesta face parte.

În ceea ce priveşte taxele pentru înmatricularea autovehiculelor, acestea pot fi achitate prin virament, prin mijloace de plată online, prin intermediul POS-urilor instalate la unităţile Trezoreriei Statului sau la sediile instituţiilor publice beneficiare ale sumelor şi prin alte modalităţi de plată reglementate de acte normative în vigoare, prin mandat poştal sau în numerar la ghişeele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor din cadrul instituţiilor prefectului, la casieriile unităţilor Trezoreriei Statului.

În ceea ce priveşte examenul pentru dobândirea permisului auto, pentru asigurarea şi verificarea legalităţii acestuia, modul de desfăşurare a probei teoretice se înregistrează video, iar în cazul probei practice atât video, cât şi audio, cu sisteme tehnice de monitorizare. Pentru proba practică, sistemele tehnice de monitorizare se instalează pe autovehiculele folosite la susţinerea probei practice. Există şi o excepţie, în sensul că nu se înregistrează audio sau video proba practică susţinută pentru dobândirea permisului la motoscutere şi motociclete.

Procedura şi condiţiile tehnice în care se realizează şi stochează înregistrările precum şi măsurile pentru protejarea acestora şi a datelor cu caracter personal urmează a fi stabilite prin ordin al ministrului Afacerilor Interne.