Şi Moş Crăciun merge la Teatru

Moş Crăciun există şi o va dovedi sâmbătă, de la ora 11, la Casa de Cultură a Sindicatelor, în ultimul spectacol desfăşurat anul acesta în cadrul proiectului "Sâmbăta e ziua copilului", iniţiat de actorii trupei "Iosif Vulcan" a Teatrului de Stat. Spectacolul este al 5-lea dedicat micuţilor, dar al 3-lea în rândul premierelor pentru copii.

După Fetiţa cu chibrituri, Cenuşăreasa, Vrăjitorul din Oz, şi Marionete la circ, prezentat de Teatrul de Marionete din Arad, acum e rândul Moşului, interpretat de Tiberiu Covaci, să surprindă copiii, cu poveşti de sărbători şi colinde îndrăgite. Îşi va trimite ajutoarele să-i întâmpine pe micuţi la intrare, îi va antrena în discuţii, iar la sfârşit le va recompensa interesul pentru teatru, dar şi cuminţenia cu pacheţele surpriză, a precizat directorul trupei "Iosif Vulcan" Daniel Vulcu într-o conferinţă de presă.

În cadrul spectacolului, Adela Lazăr va fi povestitoarea, va fi redată povestea brăduţului dar şi scena naşterii lui Iisus, în care Andrian Locovei este Iosif, iar Mihaela Gherdan - Maria. Magii vor fi jucaţi de Emil Sauciuc, George Voinese şi Ion Ruscuţ. Atmosfera de sărbătoare va fi întregită de Florian Chelu, care va încânta spectatorii cu colinde.

De menţionat că acesta este primul eveniment, din ultimii 20 de ani, în care actorii au hotărât să petreacă o parte a sărbătorii Crăciunului alături de micii spectatori, cei care i-au recompensat cu aplauze şi cu sala plină la toate piesele de până acum. Spectacolul este coordonat de Sebastian Lupu, iar decorurile vor fi semnate de Anca Popescu Raţiu. Preţul unui bilet este de 7 lei.

Alt tip de promovare

Pe de altă parte, directorul Vulcu a anunţat, alături de artistul Ciprian Ciuciu, că Trupa Iosif Vulcan are şi o nouă campanie de promovare a spectacolelor şi de stimulare a interesului pentru teatru în general. Astfel că, pe lângă pagina de Facebook nou creată, teatrul a lansat şi o acţiune de voluntariat.

Vinerea trecută a avut loc o primă întâlnire, cu un număr de aproximativ 70 de persoane, cu vârste şi din medii diferite care s-au oferit voluntari şi sunt cooptaţi în acţiuni de promovare, vânzare directă de evenimente, stimularea interesului pentru teatru şi creşterea prezenţei la spectacole. Coordonatorul acestui proiect de voluntariat şi totodată responsabilul cu imagine este Ciprian Ciuciu, care a promis şi o stimulare a voluntarilor cu un procent din vânzări de 7%, intrare gratuită la evenimente, spectacole, premiere ale Teatrului, acces în culise, workshop-uri susţinute de oamenii de teatru şi prioritate în apariţia pe scenă pentru figuraţie.

Vulcu a precizat că rezultatele noii campanii de promovare au început să se vadă. Trupa a avut la premiera "Dublă rezervare (Amor cu repetiţie)", vânzări de bilete în valoare de 60 de milioane de lei vechi, ceea ce constituie un record. Spectatorii spectacolului au participat şi la o recepţie cu cocteil.

Din ianuarie acţiunile de promovare continuă, directorul trupei Daniel Vulcu precizând că îşi doreşte o imagine ca în străinătate, dând exemplul Operei din Viena, unde voluntarii îmbracă haine de teatru şi vin în întâmpinarea trecătorilor pentru promovarea evenimentului săptămânii sau al zilei respective.