În ciuda ploii torenţiale, a fost algomeraţie, duminică după amiază, pe drumul rapid din Oradea, încă din prima zi în care a fost dată în folosinţă ultima porţiune, de 3 kilometri, care duce până la ieşirea din Oradea spre Biharia.

Şoseaua a fost deschisă traficului auto începând cu ora 16, când deja era aglomerată. La ora 16.05, zeci de maşini, întinse pe o coadă de aproximativ 700 de metri, aşteptau să intre în sensul giratoriu de la ieşirea spre Satu Mare.

I-au pus banner primarului

Nu a fost o inaugurare cu tăieri de panglici sau cu festivităţi. Singur, viceprimarul Florin Birta colinda zona, ca să se asigure că este totul în regulă. Drumul e de ajutor în special celor care vin dinspre Cluj și care, dacă intră şi pe noul drum Fughiu - Podgoria, îşi pot scurta considerabil drumul prin oraş, respectiv pe strada Ecaterina Teodoroiu şi mai departe.

"După ce am deschis continuarea drumului expres, mă bucur că foarte mulţi oameni au venit să circule pe acest drum, mă bucur că sunt impresionaţi şi mulţumiţi. Trebuie să ştim că acesta va fi ca o centură pentru traficul uşor al municipiului Oradea. Pentru că, dacă vii dinspre Cluj şi vrei să ajungi spre zona Biharia, unde e nodul de legătură cu viitoarea autostradă, dinainte de intrarea din Oşorhei, vei putea intra pe acest drum şi vei ieşi aici la acest sens giratriu", a spus viceprimarul.

De altfel, că locuitorii sunt mulţumiţi de acesta s-a văzut: peste noapte, cineva a amplasat un banner, cu mesajul "Mulţumim, Ilie Bolojan". "Din câte mi-au spus cei de la drumuri, nişte localnici ar fi venit şi au spus vor să-l ţină câteva zile", a explicat Birta.

Test pe drumul expres

BIHOREANUL a făcut un test. Cu toate că în condiţii atipice, date de ploaia torenţială şi de traficul intens, cu o viteză medie de 50 km/h, 70 km/h pe alocuri, cei circa 9,5 kilometri parcurşi de la Podul Prezan (Calea Clujului) până la ieşirea din oraş au putut fi străbătuţi în aproximativ 15 minute.

Practic, dacă până acum drumul rapid se termina la sensul giratoriu de pe strada Theodor Neş, de duminică acesta merge înainte, pe Calea Bihorului şi pe strada Suişului, iar şoferii care vor să iasă de pe el pot să folosească fie străduţe lăturalnice, fie sensurile giratorii.

De pildă, la intersecţia cu strada Ion Bogdan, se poate vira stânga, pentru a ajunge în strada Matei Corvin, iar spre Paleu se poate ajunge folosind un al doilea sens giratoriu amenajat pe acest tronson. Legătura cu punctul final - sensul griatoriu de la ieşirea din Oradea spre Episcopia - este asigurată de un viaduct lung de 270 de metri şi înalt de circa 20 de metri.

Aşa cum BIHOREANUL a mai scris, noua cale de legătură are o lungime de 2,8 kilometri. Drumul este dotat cu reţele de canalizare pluvială şi energie electrică, spaţii verzi, trotuare şi o pistă pentru biciclete cu două sensuri de mers.

Construcţia ultimului tronson din drumul expres fost făcută de o asociere de firme reprezentate de Drumuri Orăşeneşti, din care mai fac parte societăţile MBS Group şi Abed Nego, având ca subcontractor firma Electroconsult Sildac. Valoarea lucrărilor, adjudecate iniţial la 23,1 milioane lei, a fost actualizată la circa 28 milioane lei în urma modificărilor legislative privind salarizarea în domeniul construcţiilor.

Vezi mai jos cum se desfășoară o călătorie pe drumul rapid!