Reprezentanții administrațiilor locale din județele Bihor și Arad care s-au asociat pentru construirea pe fonduri europene a Drumului Expres Oradea – Arad, proiect în valoare estimată de 1 miliard de euro, au semnat contractul cu firma care a câștigat licitația pentru actualizarea studiului de fezabilitate și realizarea proiectului tehnic.

Potrivit unui comunicat transmis joi de Consiliul Județean Bihor, documentul a fost semnat de președintele Ilie Bolojan și omologul său de la CJ Arad, Iustin Cionca, și de primarii Oradiei, Florin Birta, și Aradului, Călin Bibarț, cu Bogdan Păunescu, reprezentantul firmei Consitrans, care pe 18 iunie a fost desemnată câștigătoare a licitației organizate în acest scop.

Așa cum BIHOREANUL a informat atunci, la licitație au mai participat și asocierile de firme formate din Search Corporation și Mega Engineering Consulting Inc, Rutier Conex XXI și Total Road, Evalcons Tech și Irimat Cons, Artera Blue și Studio Corona.

Valoarea contractului pentru actualizarea SF și realizarea PT este 39.825.874,70 milioane lei fără TVA.

Potrivit comunicării CJ Bihor, cu ocazia semnării a avut loc și o întâlnire de lucru între președinții celor două consilii județene și primarii din Oradea și Arad cu reprezentanții firmei de proiectare, care „au stabilit următorii pași”, și anume că luna aceasta „vor fi colectate datele necesare pentru ca proiectanții să înceapă trasarea rutei finale, ținând cont de specificul zonei din fiecare unitate administrativ-teritorială care va fi traversată de Drumul Expres”.

„După semnarea contractului, urmează ca firma Consitrans să își constituie garanția de bună execuție, iar după acest pas, în cursul săptămânii viitoare, ne vom apuca efectiv de lucru. Scopul nostru este ca toată documentația să se termine mai repede decât termenele stabilite prin contract (n.r. – 20 de luni), în așa fel încât să putem începe și lucrările până la finalizarea perioadei de finanțare care se încheie la sfârșitul anului 2023”, precizează președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.

Conform acestuia, cele patru administrații partenere în proiect urmează să inventarieze problemele ce țin de variantele de traseu pentru ca acesta să poată fi definitivat, ținând cont de planurile de urbanism ale localităților, de rețelele furnizorilor de utilități, de proiectele de dezvoltare ale primăriilor și de lucrări hidrotehnice.

După stabilirea traseului se vor face lucrările topografice și studiile geologice, așa încât la finele anului studiul de fezabilitate să fie actualizat, proiectul tehnic realizat și avizele emise de autorități emise.

Drumul expres va străbate județele Bihor și Arad și va avea o lungime totală de aproximativ 134,5 km. Drumul va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 km și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri.

Valoarea estimată a lucrărilor pentru construirea Drumului Expres Oradea - Arad este de 1 miliard de euro, investiţia urmând să fie realizată de cele patru administrații locale asociate în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin accesarea fondurilor europene nerambursabile din Programul Operaţional Specific de Transport.