Mii de exponate care spun povestea unor branduri celebre din viaţa de zi cu zi a mai multor generaţii vor putea fi admirate, din acest sfârşit de săptămână, la ERA Park Oradea. Cei mici sunt invitaţi şi să încerce jocurile "tradiţionale" ale copilăriei, alături de Prietenii Veseliei.

O călătorie în timp

Expoziţia "Made in RO: muzeu pop-up de publicitate şi branduri româneşti" va putea fi vizitată zilnic în perioada 6-21 mai, între orele 9 şi 21.

Este vorba despre un muzeu nonconformist al publicităţii, adus, în premieră în Bihor, de ERA Park Oradea în colaborare cu Asociaţia ESCU. Până acum, în alte oraşe din ţară, muzeul a atras peste 150.000 de vizitatori.

Cei care vor trece pe la centrul comercial din Calea Aradului nr. 62 vor putea vedea peste 2.500 de exponate ce spun povestea unor branduri celebre din viaţa de zi cu zi a mai multor generaţii, "într-un decor expoziţional creativ şi jucăuş ce reconstruieşte la scară mică atmosfera din casele românilor din perioada interbelică şi comunistă, dar şi din magazinele care au născut atâtea poveşti amuzante, precum alimentara sau magazinul de electronice şi electrocasnice".

Muzeul Made in RO prezintă o adevărată istorie vizuală a publicităţii româneşti şi a mărcilor autohtone şi cuprinde obiecte autentice vechi chiar şi de 150 de ani, precum afişe, materiale grafice, propagandă politică, postere, machete, ziare şi reviste cu reclame, produse casnice de larg consum, cosmetice, jucării, textile, electronice şi electrocasnice, produse alimentare, clipuri TV, reclame din arhive, maşini autohtone şi multe alte surprize expoziţionale din alte vremuri trecute, "dar şi produse dedicate industriei şi brandurilor iconice din marile centre industriale din ţară", explică organizatorii.

Selecţia cuprinde piese autentice din patru perioade - antebelic, interbelic, perioada comunistă şi întoarcerea la capitalismul din perioada contemporană - "în decoruri autentice de epocă, prezentând o cronică fizică a memoriei economiei României în care vom promova identitatea culturală şi istorică a industriilor creative".

Curioşii vor putea descoperi şi poveştile din spatele reclamelor şi brandurilor naţionale de altădată. "Programul Made in RO deţine şi o componentă educativă pentru pasionaţii de arte vizuale, design, modă, publicitate, istoria media, personalităţi şi practicieni din domeniul comunicării, dar şi publicul larg, nostalgic sau simplu amator al mărcilor naţionale", au mai explicat reprezentanţii Asociaţiei ESCU.

Jocurile Copilăriei, cu Prietenii Veseliei

Pe lângă ineditul expoziţiei, copiii sunt invitaţi nu doar să se documenteze, ci şi să se distreze.

În cadrul aceluiaşi proiect, în primul weekend al expoziţiei "Made in RO: muzeu pop-up de publicitate şi branduri româneşti", adică 6 şi 7 mai, doritorii sunt aşteptaţi şi să trăiască sau să retrăiască Jocurile Copilăriei.

Evenimentul, realizat alături de Prietenii Veseliei, este dedicat în principal copiilor, de toate vârstele, dar şi adulţilor melancolici.

Ţară, ţară vrem ostaşi, elastic, şotron, moară, Piticot, Raţele şi vânătorii, dar şi jocuri mai moderne, inclusiv din categoria board games, se numără printre atracţiile acestuia.

Mai mult, participanţii vor fi îmbiaţi şi cu gustări dulci româneşti.

Jocurile Copilăriei se vor ţine sâmbătă şi duminică, între orele 16 şi 19, în zona galeriei Sinsay.

Participarea la toate acestea este, ca de obicei, gratuită, la ERA Park.

Mai multe informaţii despre evenimente puteţi descoperi fie accesând site-ul ERA Park Oradea, site-ul Muzeului Publicităţii şi paginile aferente de pe Facebook şi Instagram.

Vă aşteptăm cu drag!

(advertorial)

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!