De mai bine de o lună, localnicii din comuna bihoreană Sudrigiu, iar de peste o săptămână şi cei din Criştioru de Jos se plâng că, după ce partea carosabilă a DN 76 Oradea - Deva a fost modernizată, nu mai au acces cu maşinile în propriile curţi, la fel ca anul trecut, când lucrarea era în şantier.

Imposibilitatea a fost cauzată de diferenţa de nivel foarte mare între linia drumului şi cea a trotuarului / aliniamentului caselor, ceea ce i-a făcut pe oameni să posteze numeroase imagini pe pagina de Facebook Drumul National 76.

Potrivit localnicilor din cele două comune, în prezent drumul este atât de înalt încât ajunge la geamurile caselor, iar greşeala aparţine nu atât executantului AZVI, cât proiectantului.

"Nu constructorul este de vină pentru modul în care s-a turnat pânza de asfalt, adica cel de-al doilea strat. Antreprenorul n-a facut altceva decât să respecte proiectul! Dezastrul pleacă de la proiectarea ce s-a facut acum aproape 10 ani şi iar s-a refăcut şi iar s-a refăcut…Şi tot greşită e! Dacă antreprenorul nu respectă proiectul nu mai ia un ban, aşa că nu prea e vina lui!", au scris administratorii paginii de Facebook Drumul National 76.

Contactat de BIHOREANUL, noul şef al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, Radu Băruţa, a confirmat spusele localnicilor, arătând că într-adevăr eroarea aparţine firmei bucureştene care a realizat proiectarea lucrărilor de modernizare, AECOM.

"La sesizarea dvs, voi trimite proiectantul pe teren ca să studieze cele mai bune soluţii pentru remedierea problemelor", a declarat Băruţa, precizând că acest lucru se va întâmpla joi sau vineri.

Diferenţa de nivel reclamată de localnici nu este singura problemă a DN 76 pe teritoriul comunelor bihorene de dincolo de Beiuş, o alta constând în faptul că în unele locuri drumul a fost modernizat în aşa fel încât fie pe margini nu a mai rămas loc pentru rigole, fie distanţa între acestea şi marginea carosabilului este atât de mare încât nu sunt funcţionale, neputând prelua apele pentru a le canaliza.