La Universitatea din Oradea a fost adoptat în această săptămână un nou set de măsuri pentru echilibrarea financiară. În şedinţa Senatului universitar de luni, la propunerea conducerii executive, s-au aprobat mai multe propuneri menite să mai adune bani în vistieria instituţiei.

Astfel, este obligatoriu ca, la întocmirea statelor de funcţii pentru anul universitar 2014-2015, facultăţile să respecte numărul de posturi didactice pe care le au în prezent. Altfel spus, nu au voie să aibă anul viitor nici măcar cu un post în plus faţă de acest an.

Obligatoriu pentru facultăţi este şi să se străduiască să-şi reducă deficitul financiar. Conform deciziei conducerii Universităţii, "nu se admite deficit mai mare decât cel realizat la data de 30 septembrie 2013". Ce se va întâmpla dacă această cerinţă nu se respectă, decizia nu mai spune însă.

Tot o măsură de eficientizare economică a fost şi hotărârea de a creştere a numărului de studenţi dintr-o grupă. Astfel, la programele de studii de licenţă unice dintr-un domeniu se pot înfiinţa grupe doar cu minim 20 de studenţi, în timp ce la cele care nu sunt singulare, numărul minim de studenţi este de 25. La studii de licenţă, la programele unice de domeniu grupele pot avea minim 15 studenţi, iar în cazul în care există mai multe programe în domeniu, numărul este minim 20.

În aceeaşi şedinţă de luni, conducerea executivă a Universităţii le-a prezentat senatorilor situaţia financiară a instituţiei, la data de 31 martie 2014. Astfel, conform raportului, la această dată Universitatea avea, la activitatea de bază (adică finanţarea de la Minister şi banii din taxele studenţilor), un deficit de 1,4 milioane lei, şi avea împrumutată în proiecte europene suma de 16,2 milioane lei. La aceeaşi dată, Universitatea datora furnizorilor 593.000 de lei, iar salariile neplătite din proiecte erau în sumă de 30.000 de lei.