Nu e şofer orădean care să nu fi rămas măcar o dată blocat în zona Gării centrale, fie când a vrut să intre în parcare, fie când drumul îl ducea pe strada Berzei. Primăria vrea ca asemenea situaţii să devină amintiri, motiv pentru care demarează modernizarea întregii Pieţe Bucureşti!

O schimbare majoră constă în amenajarea a două sensuri giratorii, atât spre ieşirea din oraş, cât şi spre zona centrală. Parcarea din faţa gării va fi complet reabilitată, iar pietonii care nu mai suportau "look-ul" pasajului subteran primesc şi ei o veste bună: va fi şi el complet reabilitat.

18-Leontin-Patcas.jpgŞosea cu cercuri

Una dintre cele mai vechi pieţe din Oradea se reînnoieşte. Primăria demarează cel mai probabil la începutul lunii aprilie lucrările la "Amenajarea Pieţei Bucureşti - Acces la Gara CFR Oradea", proiect elaborat cu scopul de a decongestiona traficul, dar şi pentru a revitaliza zona "prăfuită" şi înghesuită din jurul staţiei de cale ferată.

"Se va realiza o giraţie, cu diametrul de 4 metri, spre intrarea pe platoul Gării, în apropierea străzii Săvineşti. Acum, şoferilor care vin dinspre Satu Mare le e foarte dificil să vireze stânga pentru a intra pe platoul Gării. La fel se întâmplă şi în cazul celor care vin dinspre centru şi vor să intre pe strada Berzei. Problemele acestea vor fi rezolvate cu sensurile giratorii", explică Leontin Pătcaş (foto), şeful Serviciului Drumuri şi Poduri din Primărie.

Pătcaş spune că sensurile vor fi mici, de tipul celor amplasate la intersecţia Vladimirescu-Oneştilor-Lăpuşului, şi vor fi umplute cu spaţii verzi. Ambele giraţii vor fi înconjurate de două benzi, late de 5,5 metri. Nici şoseaua din zonă nu va rămâne la fel, stratul de îmbrăcăminte asfaltică urmând să fie refăcut. "Acum există două benzi de circulaţie pe ambele sensuri. După lucrări va fi una singură, însă lată de 5 metri pe sensul de ieşire din oraş, şi două pe cel de intrare", mai spune Pătcaş. Delimitarea va fi făcută cu "verde", printr-un scuar cu iarbă.

Ordine la Gară

O altă parte importantă a proiectului este reamenajarea platoului din faţa Gării (2.100 metri pătraţi) şi a platformei din faţa oficiului 2 al Poştei Române (1.250 mp). Primul pas va fi dărâmarea zidului care desparte partea de şosea de cea de parcare.

"Zidul acela este lat de 1,20 metri, iar înlocuirea lui cu un scuar verde şi mai îngust oferă mai mult spaţiu pentru parcare. Aceasta va fi amenajată în formă de spic, şi pe partea cu Gara şi pe cea spre carosabil, şi va avea 63 de locuri, dintre care 7 destinate angajaţilor CFR", mai spune Leontin Pătcaş.

În zonă vor mai fi amenajate 9 spaţii de parcare pentru taxiuri. Pe toată suprafaţa celor două platouri, asfaltul degradat se va înlocui cu o "îmbrăcăminte" nouă, iar reţelele de apă şi canalizare vor fi adaptate. Şi intrarea în Gară va fi înfrumuseţată cu 10 stâlpi ornamentali, fiecare cu câte trei felinare.

Scări sigure

Orădenii care păşeau cu grijă atunci când coborau în pasajul subteran dintre Gară şi staţiile de tramvai pot răsufla uşuraţi. În proiectul de modernizare al Pieţei Bucureşti a fost inclusă şi reabilitarea acestuia, iar primul pas este chiar refacerea scărilor de acces. La fel ca pavajul din interior, scările vor fi făcute din granit mat, anti-alunecare, iar barele de susţinere vor fi înlocuite cu unele metalice. Placajul de pe pereţi şi tavanul vor fi curăţate, reparate şi zugrăvite, iar iluminatul din pasaj refăcut. Doar învelitorile de la ieşiri vor rămâne aceleaşi, ele fiind recent schimbate. Lucrările se vor face în aşa fel încât să nu existe o mare diferenţă între această porţiune de pasaj şi continuarea lui de la Gară până la strada Ecaterina Teodoroiu, recent amenajată.

Licitaţia pentru executarea proiectului a fost adjudecată de firma Drumuri Orăşeneşti la preţul de 1.721.540 de lei, adică peste 400.000 de euro. Perioada calculată pentru durata efectivă a lucrărilor este de trei luni. Primăria a anunţat că lucrările vor începe cel mai probabil la începutul lunii aprilie, ceea ce înseamnă că în luna iulie, orădeni sau străini, şoferi sau nu, vor circula printr-o nouă Piaţă Bucureşti. Mai liberă, mai curată şi mai verde...