Lansat pe piaţă în anul 2010 la preţul unei maşini de oraş, Duster a creat o mare surpriză în segmentul SUV. O adevărată revoluţie marca Dacia ! Din 2019, Duster este liderul european în vânzările de SUV-uri către clienţi particulari în segmentul său.
Asemenea generaţiilor precedente, Noul Duster se adresează atât clienţilor care doresc un SUV confortabil cu design atrăgător, cât şi celor care se află în căutarea unui vehicul 4X4 polivalent şi robust.
Fidel ADN-ului său, Noul Duster este un SUV de familie, partener de drum în traficul cotidian dar şi al aventurilor în aer liber. Design-ul său evoluează, în special la nivelul blocurilor optice şi al calandrului, conferindu-i un plus de personalitate şi asigurând totodată o diminuare a emisiilor de CO2.
La interior, noul Duster dispune de acum de o consolă centrală înălţată, prevăzută cu o cotieră culisantă. Tot la capitolul noutăţi remarcăm cele două sisteme multimedia şi noul ecran de 8" precum şi cutia de viteze automată EDC cu dublu ambreiaj.
Noul Duster va fi comercializat din septembrie 2021 în versiunile 4x2 şi 4x4.
"Duster reprezintă revoluţia Dacia în segmentul SUV. De la lansarea primei generaţii, în 2010, modelul, care va ajunge în curând la 2 milioane de clienţi, a devenit o adevărată emblemă a mărcii Dacia. Or, reînnoirea unui model emblematic nu este o sarcină uşoară! Linia generală a modelului, atrăgătoare şi uşor de recunoscut, a fost menţinută. Am adus în schimb o serie de evoluţii pentru un plus de modernitate şi de prospeţime. Spiritul de aventură şi spiritul Dacia se regăsesc din plin în noul Duster. Vorbim de un model robust şi accesibil, care oferă esenţialul", precizează Lionel Jaillet, Director Performanţă Produs Dacia.
DESIGN EXTERIOR
UN STIL CONTEMPORAN
Noul Duster afişează un design contemporan, pus în evidenţă de noua culoare de lansare, Orange Arizona. Această evoluţie stilistică este însoţită de o îmbunătăţire a profilului aerodinamic al vehiculului.
O NOUĂ parte frontalĂ
Noul Duster preia elementele stilistice ale noii identităţi vizuale Dacia prezentate în premieră pe Noul Logan, Noul Sandero şi Noul Sandero Stepway. Astfel, blocurile optice integrează luminile de zi în formă de "Y". La rândul său, calandrul este marcat de elemente cromate în relief 3D care amintesc de cele existente pe modelul Spring, conferind părţii frontale a Noului Duster un aspect mai modern şi un plus de personalitate.
O NouĂ sEMNĂTURĂ luminOASĂ
Iluminatul permanent de zi al blocurilor optice faţă (de tip ECOLED) şi spate integrează noua semnătură luminoasă Dacia. Duster este primul model Dacia echipat cu semnalizatoare cu LED (în faţă). Această tehnologie este utilizată şi pentru faza de întâlnire (cu acţionare automată în echiparea de serie) şi pentru iluminarea plăcii de înmatriculare. Dincolo de consumul redus de electricitate, tehnologia LED oferă un iluminat mai bun, atât pe timpul zilei, cât şi pe timp de noapte.
O AERODINAMICĂ ŞI O EFICIENŢĂ SPORITE
Datorită efortului comun al echipelor de designeri şi de ingineri, evoluţia stilului exterior a fost însoţită şi de o ameliorare a coeficientului aerodinamic al vehiculului. Profilul noului eleron plasat în partea superioară a lunetei precum şi cel al noilor jante din aliaj de 16" şi 17" a fost studiat în simulatoare speciale. Optimizările de care beneficiază noul Duster la nivelul elementelor de rulare dar şi al profilului aerodinamic au dus la diminuarea cu până la 5,8 g a emisiilor de CO2 în cazul versiunii 4x4.
Întrucât reducerea emisiilor de CO2 este însoţită de diminuarea consumului de carburant, îmbunătăţirea coeficientului aerodinamic al noului Duster se traduce printr-un beneficiu dublu pentru clienţi.
INTERIOR ŞI ECHIPAMENTE
Un habitaclU MAI PRIMITOR
Noul Duster are grijă de confortul ocupanţilor. Habitaclul este mai primitor şi beneficiază de o tapiţerie nouă, de tetiere noi şi de o consolă centrală înălţată dotată cu o cotieră culisantă. Printre noutăţile importante se numără noul ecran de 8" şi cele două sisteme multimedia.
UN Plus de confort
Noul Duster dispune de o tapiţerie 100% nouă. Atât forma noilor tetiere cât şi materialele folosite asigură o ergonomie superioară şi o susţinere mai bună. Profilul acestora asigură totodată o mai bună vizibilitate pentru toţi ocupanţii.
Marea noutate o reprezintă apariţia unei console centrale înălţate dotată cu o cotieră care poate culisa pe o distanţă de 70 mm şi care integrează un spaţiu de depozitare închis cu volumul de 1,1 litri şi, în funcţie de nivelul de echipare, două prize USB accesibile pasagerilor de pe locurile din spate.
UN ECHIPAMENT COMPLET
Vehiculul dispune în serie, pe toate nivelele de echipare, de un ecran pentru computerul de bord, de acţionare automată a farurilor şi de limitator de viteză al cărui buton, amplasat pe volan, este luminat pe timp de noapte.
În funcţie de versiune, Noul Duster dispune de sistem de aer condiţionat automat cu afişaj digital, de regulator de viteză cu buton pe volan, de scaune faţă încălzite şi de card mâini libere.
DOUĂ NOI SISTEME MULTIMEDIA
Pe lângă echipamentul audio Dacia Plug & Music (radio, MP3, USB şi Bluetooth), sunt disponibile două noi sisteme multimedia intuitive : Media Display şi Media Nav, care beneficiază de un ecran de 8".
În cazul Media Display, echipamentul cuprinde 6 boxe (din care 2 de tip « boomer » şi 2 tweetere în faţă), radio DAB, conectivitate Bluetooth şi două prize USB. Interfaţa intuitivă este compatibilă cu sistemele pentru smartphone Apple CarPlay şi Android Auto. Comenzile dedicate pe volan permit activarea funcţiei de recunoaştere vocală. În acest mod se poate comanda asistentul iOS sau Google de pe smartphone.
În cazul Media Nav, echipamentul multimedia dispune de sistem de navigaţie şi de conectivitate wireless pentru Apple CarPlay şi Android Auto.
Interfaţa Media Display şi Media Nav cuprinde un meniu « Vehicul » care permite accesul la informaţii referitoare la conducerea economică sau, în cazul versiunii 4x4, la funcţia 4x4 Monitor (care cuprinde altimetru, înclinometru, busolă, etc.).
POLIVALENŢĂ
UN SUV ADEVĂRAT
Fidel ADN-ului său, Dacia Duster este un SUV veritabil, un vehicul de familie robust. Garda la sol înălţată, noile anvelope şi funcţia 4x4 Monitor dedicată (pe versiunea cu 4 roţi motrice) sunt garanţia unui comportament sigur atât pe şosea cât şi în offroad.
ADAPTAT ENTRU OFFROAD
Noul Duster este un partener de încredere al călătoriilor pe orice tip de drum. Modelul oferă prestaţiile unui veritabil vehicul offroad datorită :
- Unei gărzi la sol de 217 mm în versiunea 2x4 şi de 214 mm în versiunea 4x4.
- Unui unghi ventral de 21°.
- Unui unghi de atac de 30°.
- Unui unghi de degajare de 34° în versiunea 4x2 şi de 33° în versiunea 4x4.
ANVELOPE NOI PE TOATE VERSIUNILE
În versiunea 4x2, Noul Duster este echipat în serie cu anvelope optimizate CO2 (Green) care oferă o îmbunătăţire cu 10% a rezistenţei la rulare.
În versiunea 4x4, anvelopele sunt de tipul 3PMSF. Acestea asigură o aderenţă excelentă, astfel încât nu este necesară înlocuirea lor pe timp de iarnă.
UN SISTEM 4X4 MONITOR
Disponibil pe versiunea 4x4 echipată cu Media Display sau Media Nav, sistemul 4x4 Monitor furnizează o serie întreagă de informaţii utile pe ecranul central :
- Inclinometru lateral: această informaţie ajută la aprecierea gradului de înclinare laterală a vehiculului în condiţii de rulare pe drumuri înclinate.
- Unghi de tangaj : această informaţie este utilă în cazul abordării unor rampe sau a unor pante abrupte, utilizând datele sistemului de asistenţă la demarajul din rampă sau ale sistemului de control adaptiv la coborâre.
- Busolă: disponibilă încă de la 0 km/h, aceasta permite orientarea în raport cu polii magnetici ai Pământului.
- Altimetru: altitudinea este afişată în prima parte a ecranului iar denivelarea parcursă în a doua parte.
După un parcurs offroad, sistemul 4x4 Monitor afişează un istoric recapitulativ al datelor de pe traseu.
MOTORIZĂRI
MAI MULTĂ EFICIENŢĂ ŞI PLĂCERE LA VOLAN
Gama de motorizări a fost şi ea reînnoită, asigurând un plus de plăcere la volan dar şi diminuarea emisiilor de CO2. Noul Duster este disponibil de acum şi în varianta echipată cu cutia automată EDC cu 6 trepte, cuplată cu motorul TCe 150. Versiunea ECO-G 100 dispune de un rezervor GPL a cărui capacitate a fost mărită cu aproape 50%, până la 49,8 litri.
CUTIA DE VITEZE AUTOMATĂ EDC
Din punct de vedere mecanic, marea noutate o reprezintă prezenţa cutiei de viteze automate EDC cu 6 trepte. Aceasta este disponibilă pe versiunea cea mai puternică a noului Duster, cea echipată cu motorul TCe 150, în configuraţia 4x2.
Cutia de viteze automată EDC (Efficient Dual Clutch) cuprinde două ambreiaje : unul pentru vitezele impare (1,3,5) şi altul pentru vitezele pare (2,4,6 şi marşarier). Un computer asigură selecţia treptei de viteze potrivite în funcţie de modul în care şoferul acţionează pedala de acceleraţie. Cutia de viteze EDC oferă confortul unei transmisii automate menţinând totodată un nivel al consumului de carburant şi al emisiilor de CO2 apropiat de cel al unei cutii de viteze manuale.
În timpul schimbării treptei de viteză, ambreiajul aflat în priză se deschide şi, simultan, ambreiajul treptei următoare se închide. Trecerea de la o treaptă la alta este rapidă iar transmisia cuplului este continuă. Absenţa oricărei pierderi de energie duce la creşterea eficienţei şi la un plus de confort.
Sistemul EDC menţine treapta optimă pentru o viteză dată, evitând supraturarea motorului şi asigurând astfel un control eficient asupra consumului de carburant şi al emisiilor de CO2.
MOTORIZĂRI EFICIENTE
Noul Duster dispune de o gamă completă de motorizări, adaptate oricărui tip de utilizare şi care răspund normei Euro 6D Full.
- Diesel: dCi 115, în variantele 4x2 sau 4x4, cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte
- Benzină
- TCe 90 în varianta 4x2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
- TCe 130 în varianta 4x2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
- TCe 150 în varianta 4x4 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
- TCe 150 în varianta 4x2 cu cutia de viteze automată EDC cu 6 trepte.
- Alimentare mixtă benzină-GPL : ECO-G 100 în varianta 4x2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
ECO-G 100: MOTORUL CU ALIMENTARE MIXTĂ BENZINĂ-GPL
Dacia este singurul constructor care, sub denumirea ECO-G, propune motorizarea cu alimentare mixtă benzină-GPL pe toate modelele sale termice. Integrarea din uzină a acestei soluţii este un gaj de siguranţă şi de fiabilitate. Durata garanţiei oferite de constructor, intervalele şi operaţiunile de întreţinere precum şi capacitatea portbagajului sunt identice cu cele ale versiunii pe benzină. Rezervorul GPL este amplasat în locul spaţiului ocupat de roata de rezervă, sub planşeul portbagajului.
În regim de funcţionare pe GPL, Noul Duster ECO-G emite în medie cu 9,5% mai puţin CO2 decât un motor pe benzină echivalent. În plus, el oferă o autonomie de 1.235 kilometri datorită celor două rezervoare care cumulează un volum util de aproape 100 de litri: 50 de litri de benzină şi 49,8 litri de GPL. Volumul util de GPL este mai mare cu 16,2 litri faţă de precedenta generaţie de Duster GPL, oferind un plus de autonomie de peste 250 kilometri.
Trecerea de la un tip de combustibil la altul se realizează imediat şi este imperceptibilă pentru şofer. Noul comutator benzină-GPL este amplasat mai ergonomic, putând fi acţionat manual în orice moment de către şofer. Trecerea la funcţionarea pe benzină se realizează automat dacă rezervorul de GPL este gol.
Afişajul TFT de 3,5" al computerului de bord informează şoferul asupra nivelului de carburant din cele 2 rezervoare.
În funcţie de ţară, motorizarea cu alimentare mixtă benzină-GPL beneficiază de stimulente fiscale printre care un preţ scăzut pentru GPL, absenţa unui malus ecologic sau a unor restricţii de circulaţie în anumite zone.
SIGURANȚA ȘI SISTEMELE DE ASISTENȚĂ LA CONDUCERE
O TEHNOLOGIE UTILĂ PENTRU MAI MULTĂ SIGURANȚĂ
Alături de limitatorul de viteză, de sistemul ESC de ultimă generație (ambele disponibile în serie), și de regulatorul de viteză (disponibil opțional, în funcție de versiune), Noul Duster dispune de numeroase sisteme de asistență la volan.
DETECTORUL DE UNGHI MORT
Activ la viteze cuprinse între 30 km/h și 140 km/h, detectorul de unghi mort (Blind Spot Warning) previne șoferul asupra riscului unei ciocniri potențiale cu un alt vehicul prezent în unghiul mort. Patru senzori cu ultrasunete (2 situați în spatele vehiculului și 2 în fața acestuia) detectează vehiculele în mișcare – inclusiv cele pe două roți – în zona de unghi mort. Dacă un vehicul se află în această zonă, un martor luminos LED se aprinde în retrovizorul exterior de pe partea respectivă. Dacă semnalizarea este acționată atunci când un vehicul se află în unghiul mort, martorul LED de pe retrovizor se aprinde și se stinge intermitent.
ASISTENȚĂ LA PARCARE
În timpul manevrelor de parcare, patru senzori cu ultra-sunete amplasați pe bara spate activează un semnal sonor. În funcție de versiune, modelul dispune și de o cameră de luat vederi amplasată în spate care afișează linii de ghidare dinamice pe ecranul central. La apropierea de un obstacol, alerta sonoră este însoțită de o alertă vizuală, semnalată pe ecran în culoarea roșie.
ASISTENȚĂ LA PORNIREA DIN RAMPĂ
Acest sistem menține vehiculul imobil timp de două secunde la plecarea de pe loc din rampă, atunci când șoferul ridică piciorul de pe pedala de frână, oferindu-i astfel timp suficient să apese pedala de accelerație fără riscul ca mașina să dea înapoi.
CONTROLUL ADAPTIV AL COBORÂRII ÎN VERSIUNEA 4X4
Deosebit de util în cursul coborârilor unor pante abrupte sau în traseu offroad, acest sistem, care poate fi acționat cu ajutorul unui buton de pe consola de bord, acționează asupra frânelor pentru a evita ambalarea vehiculului și asigurarea unei viteze de rulare adaptive (în funcție de solicitările șoferului) între 5 și 30 km/h. Sistemul funcționează în treapta 1 a cutiei de viteze și în marșarier. Șoferul nu mai are astfel grija de a acționa pedalele de accelerație și de frână și se poate concentra doar asupra manevrării volanului.
SISTEMUL MULTI-VIEW
Sistemul multi-view (care cuprinde patru camere de filmat: una frontală, două laterale și una în spatele mașinii) îi permite șoferului să aibă o imagine mai bună asupra a ceea ce se află în jurul vehiculului. Camerele de filmat laterale, amplasate sub oglinzile retrovizoare, oferă o imagine directă la nivelul roților din față, permițând încadrarea cu precizie a vehiculului pe porțiunea de drum parcursă. Sistemul este foarte util în manevrele delicate care apar în parcurs offroad. Sistemul poate fi activat manual cu ajutorul butonului „MVC” de pe planșa de bord. El se activează de asemenea automat la intrarea în marșarier. Ecranul sistemului de navigație afișează imaginea provenind de la o singură cameră de filmare. La trecerea din marșarier în treapta întâi, sistemul comută automat imaginea afișată pe ecran de la camera de filmat din spate la cea din față. Sistemul se dezactivează prin apăsarea pe butonul „MVC” sau atunci când vehiculul depășește 20 km/h.
DIMENSIUNI
(advertorial)