* O nouă identitate vizuală pentru a ancora acest SUV coupé din segmentul C în noua  gamă Renault

* O nouă versiune de top, Esprit Alpine, cu un aspect „sport-chic”

* O mutare distinctivă către un nivel superior în jurul a trei versiuni de echipare și o gamă îmbunătățită de echipamente tehnologice

* Plăcere de a conduce și economie de combustibil cu motorul full hybrid E-Tech de 145 CP

Dezvăluit în octombrie 2020 în versiunea sa europeană, Renault Arkana este un exemplu definitoriu al succesului planului strategic Renaulution. Renault a vândut până acum 163.000 de unităţi ale acestui model (240.000 în total, dacă adăugăm modelul XM3 - Renault Korea Motors) care joacă un rol esenţial în planul mărcii de a recuceri segmentul C, alături de Megane E-Tech electric şi Austral.

Arkana a rescris regulile cu aspectul său SUV Coupé, schimbând codurile tradiţionale ale pieţei cu stilul său dinamic şi spaţios, a devenit un model internaţional şi acum se vinde pe pieţe de pe mai multe continente - de la Australia, Noua Zeelandă şi Japonia până la Israel şi mai departe, în Chile. Versiunile sale de top – R.S. Line, apoi E-Tech Engineered – oferă un plus de caracter şi vigoare şi au contribuit foarte mult la succesul său (reprezintă 53% din mix în Europa în 2023). Cel mai bine vândut motor este E-Tech full hybrid de 145 CP (63% din vânzările din Europa în primele şase luni ale anului 2023).

Acest motor este de neegalat pe piaţă, oferă o plăcere de a conduce fără precedent, iar eficienţa sa energetică este remarcabilă. Este al doilea criteriu pe care cumpărătorii îl urmăresc atunci când aleg o maşină, după design*.
* Sondaj NCBS, FY2022

Noua identitate vizuală

Astăzi, Renault dezvăluie Noua Arkana care, pe lângă designul său original, care combină fluiditatea, postura impunătoare şi robusteţea, încorporează noua identitate a mărcii pentru a fi şi mai mult în ton cu deja cunoscutul concept "Nouvelle Vague". Poartă sigla Renault "Nouvel’R", integrată în grila frontală, în centrul unei benzi High Gloss Black care face legătura între faruri. Această suprafaţă este plană şi netedă la atingere, pentru mai multă eleganţă.

Designul logo-ului "Nouvel’R" serveşte drept bază pentru noua temă a grilei radiatorului, bazată pe repetarea formelor de diamante nestructurate, care fac ecoul diamantului central. Liniile laterale ale fiecărui diamant ies în evidenţă vizual datorită unui efect 3D care le sculptează şi dă profunzime întregului ansamblu. În funcţie de versiune (Evolution, Techno, Esprit Alpine), aceste caracteristici sunt afişate în Black, Satin Chrome sau Black Chrome, pentru o evidenţiere clară a echipărilor superioare. Modelul vertical de pe grila superioară face ca aspectul general să fie mai consistent cu cel de pe grila de la baza barei de protecţie.

Lamela aerodinamică devenită semn distinctiv al versiunilor RS Line şi E-Tech Engineered se află acum pe bara de protecţie a versiunilor Techno şi Esprit Alpine. Are o culoare similară caroseriei în versiunea Techno şi Satin Grey în versiunea Esprit Alpine.

În spate, sigla situată în centrul hayonului este, ca şi în faţă, în culoarea Black Chrome care se regăseşte şi în inscripţia numelui şi pe gurile de eşapament. La rândul lor, blocurile optice beneficiază de un tratament special şi sunt uşor fumurii, pentru a adăuga o notă modernă.

Cromul de pe elementele decorative (grilă, jante geamuri etc.) a fost înlocuit cu Black, Satin Black sau Deep Glossy Black, în funcţie de versiune.

Esprit Alpine, o nouă versiune de echipare

La fel ca şi celelalte modele recente din gama Renault, Arkana are acum o versiune de echipare sport-chic, Esprit Alpine - care se potriveşte perfect personalităţii vehiculului.

Pe lângă lamela barei de protecţie faţă în culoarea Satin Grey, această echipare se remarcă la exterior prin ecusonul său specific Schist Gray, înconjurat de un contur High Gloss Black, plasat în ornamentul aripii. De asemenea, avem jante noi de 19 inchi cu un design perforat, oferind noii Arkana un aspect mai impresionant şi mai sportiv. Aerodinamica hayonului este amplificată de un nou spoiler a cărui decupare dublă reflectă forma pavilionului.

În interior, scaunele sunt prevăzute cu o tapiţerie mixtă de Eco Tep (10% materiale din surse biologice) şi imitaţie de piele întoarsă (mai mult decât în fostele versiuni R.S. Line şi E-Tech Engineered). Tapiţeria scaunelor are acum cusături orizontale albastre şi logo-ul Alpine pe spate, iar centurile de siguranţă sunt prevăzute cu două dungi albastre.

Interiorul portierelor şi volanul au cusături roşii, albe şi albastre, iar materialul aplicat în zona planşei de bord îndreptate spre scaunul pasagerului din faţă are aspectul ardeziei, pentru un efect elegant şi discret.

Indiferent de motorizarea pe care o alegeţi, habitaclul versiunii Arkana Esprit Alpine dispune de schimbătorul electronic de viteze "e-shifter", fără cablare mecanică.

O gamă simplificată, o oferă îmbunătăţită

Noua gamă Arkana a fost redusă la trei versiuni de echipare: Evolution, Techno şi Esprit Alpine.

Evolution include acum navigaţia ca standard în sistemul de infotainment Renault EASY LINK, care se conectează şi wireless cu Android Auto şi Apple CarPlay. Ecranul digital de pe tabloul de bord măsoară tot 7 inchi în diagonală, dar acum afişează informaţii pe o zonă mai mare.

Pe lângă lamela aerodinamică în ton cu caroseria, Techno a păstrat aceleaşi jante de pe versiunile R.S. Line şi E-Tech Engineered. Sigla şi literele din spate sunt din crom satinat.

Noua gamă vine şi cu o culoare nouă a caroseriei, Midnight Blue, şi cu aceeaşi ofertă de motorizări: E-Tech full hybrid de 145 CP şi benzină mild hybrid de 140 CP şi 160 CP.

Motorul E-Tech full hybrid 145 CP cu funcţia e-save

Plăcerea de a conduce indusă de motorul E-Tech full hybrid de 145 CP nu se aseamănă cu nimic altceva: în modul electric, este pe cât de fluidă, pe atât de viguroasă şi eficientă. Interconectează două motoare electrice (un motor principal de 36 kW şi un generator de pornire de înaltă tensiune de 18 kW) cu un motor pe benzină cu 4 cilindri de 1,6 litri şi 69 kW (94 CP), o cutie inteligentă multimodală fără ambreiaj şi o baterie de  1,2 kWh.

Cutia de viteze are 4 trepte pentru motorul pe benzină şi 2 trepte pentru motorul electric principal. Motorul full hybrid E-Tech oferă astfel până la 14 combinaţii de funcţionare între motorul cu ardere internă şi motorul electric pentru o eficienţă energetică optimizată.

Maşina porneşte invariabil în modul electric şi poate funcţiona numai cu motorul electric până la 80% din timp în oraş, ceea ce reduce consumul cu până la 40% faţă de un motor standard pe benzină. Emisiile de CO2 ale acestui grup motopropulsor de înaltă eficienţă pot fi de până la 105 g/km, ceea ce este remarcabil în categorie. Pe lângă faptul că vă bucuraţi de linişte în modul electric, vă puteţi bucura de confortul de a conduce fără să vă opriţi să încărcaţi bateria.

Motorul full hybrid E-Tech de 145 CP al modelului Arkana beneficiază de funcţia "e-save". Accesibilă prin intermediul ecranului central din setările vehiculului sau cele ale modului de conducere,  pentru versiunile echipate cu setări MULTI-SENSE, această funcţie permite menţinerea încărcării bateriei la un nivel minim de 40%. Scopul este de a beneficia, dacă este necesar, de o rezervă pentru a conduce în regim electric sau pentru a asista continuu motorul cu ardere internă pe pante abrupte, în cazul călătoriilor la munte.

O experienţă de conducere placută

Noul Renault Arkana este construit pe platforma modulară CMF-B dezvoltată de Alianţă. Această platformă a fost apreciată pentru eficienţa şi plăcerea de a conduce, versatilitatea remarcabilă, manevrabilitatea de înaltă performanţă şi confortul său deosebit.

Pe lângă ţinuta de drum liniştitoare a maşinii, roţile din spate ale modelului se ajustează pentru a-l menţine remarcabil de stabil atunci când iei curbe la viteze mari. Mişcarea laterală este limitată, chiar şi pe cele mai denivelate drumuri. Direcţia precisă sporeşte performanţa şasiului, iar diametrul scurt de bracaj (11,2 metri) sporeşte agilitatea vehiculului.

Comenzi

Noul Renault Arkana va fi disponibil pentru comenzi începând cu vara acestui an, în funcţie de ţară.

(advertorial)

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!