Site-ul Registrului Comerțului a introdus noi funcționalități care permit reducerea timpului de înființare online a unei firme la 24 de ore, anunță marți site-ul termene.ro.

„Trecem într-o nouă etapă și în proiectul de digitalizare de la Registrul Comerțului. Știu că a fost nevoie de întreruperea activității Registrului pentru o săptămână, dar beneficiile sunt majore pentru antreprenorii români. Întregul parcurs de activitate al unei firme poate fi acum gestionat online. Concret, reducem timpul necesar înființării unei firme de la 72 de ore la doar 24. Mai mult, în maxim 15 minute se pot completa și încărca documentele în noul portal dezvoltat de ONRC”, a declarat premierul Marcel Ciolacu, săptămâna trecută, potrivit termene.ro.

Astfel, conform termene.ro, întreg procesul de înregistrare se poate face în prezent online, fără a mai fi nevoie de prezența la ghișeu. Totodată, toate documentele emise de Registrul Comerțului, de la înființarea până la radierea firmelor, sunt transmise online.

Toate detaliile înregistrării unei firme se regăsesc pe ghidul postat pe site-ul onrc.ro, arată sursa citată.

Pentru această modificare, serverele Registrului Comerțului au devenit nefuncționale încă de la mijlocul lunii iulie.

Portalul nu funcționează în parametri nici în prezent, spun unii utilizatori.

De altfel, sindicatul Angajaților din Oficiul Național al Registrului Comerțului a reacționat, marți, pe Facebook, arătând că „Colegii din ONRC și ORCT-uri întreprind eforturi deosebite pentru asigurarea serviciilor către profesioniști în antiteză cu dificultățile întâmpinate de modul de funcționare a noului sistem informatic”. 

„Modul în care conducerea ONRC a gestionat implementarea acestui sistem informatic ne crează mari dificultăți în desfășurarea activității, fiind necesare eforturi suplimentarea din partea colegilor, inclusiv prin prelungirea programului de lucru, fără a beneficia în schimb de alte beneficii ( timp liber, remunerație pentru orele prestate în plus). Tragem un semnal de alarmă către factorii decizionali pentru asigurarea desfășurării activității în bune condiții în cel mai scurt timp posibil, pentru a preîntâmpina eventualele prejudicii aduse mediului de afaceri și salariaților”, a precizat sindicatul, publicând și mai multe mesaje ale utilizatorilor nemulțumiți.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!