Studenţii orădeni au primit veşti bune, înainte de a merge în vacanţă. Senatul Universităţii din Oradea a actualizat "Regulamentul privind activitatea profesională a studenţilor în baza sistemului european de credite transferabile valabil începând cu anul universitar 2015-2016", aducând două modificări importante pentru studenţi.

În primul rând, aceştia vor putea de acum să dea orice examen de trei ori: o dată în sesiunea de examene programată la finele fiecărui semestru, o dată în sesiunea de restanţe programată pe durata unei săptămâni la sfârşitul fiecărei sesiuni de examene şi ultima oară în sesiunea de restanţe din toamnă. Pentru a putea participa la cel de-al treilea examen, tinerii trebuie să nu fie chiulangii, adică să participe şi la examenul de restanţă. Examenele nu pot fi repetate însă în aceeaşi sesiune sub nicio motivaţie.

Conform vechii variante a regulamentului, tinerii care nu promovau un examen la restanţe trebuiau să refacă disciplina, adică să reia cursul cu pricina. În ultimii ani, Senatul Universităţii le-a mai acordat, la cerere, posibilitatea susţinerii celui de-al treilea examen, însă acum această opţiune a devenit regulă valabilă în toate cele 15 facultăţi.

Cea de-a doua modificare adusă de senatorii universitari îi priveşte pe tinerii din anii terminali care, la finalul studiilor, nu au promovat toate examenele, dar au obţinut minim 30 de credite. Aceştia pot de acum să ceară reînscrierea în an terminal plătind doar taxa de disciplină de 200 de lei, nu taxa anuală de studii, cum prevedea până acum regulamentul. "Studentului i se poate acorda de maxim două ori reînscrierea în anul terminal în regim cu taxă de disciplină", se mai arată în noua formă a regulamentului. Dacă nici la finalul celui de-al doilea an terminal studentul nu a dobândit toate creditele, va fi exmatriculat sau reînscris, în regim cu taxă de şcolarizare.

Pe de altă parte, în aceeaşi şedinţă de Senat, universitarii din forul legislativ suprem al instituţiei au decis să schimbe modul de evaluare a cadrelor didactice. Astfel, în locul fişelor de autoevaluare ale Universităţii, profesorii vor trebui să îşi calculeze un scor individual conform criteriilor de productivitate ştiinţifică impuse de Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare pentru ramura de ştiinţă sau domeniul în care îşi deţin titlul.