Mai multe companii internaţionale au anunţat diverse demersuri prin care vor să elimine orice mică posibilitate de a fi considerate rasiste, în contextul mişcării internaţionale "Black Lives Matter".

Spre exemplu, celebrul producător de cosmetice L'Oreal Paris a anunţat că va scoate cuvinte ca "albire" de pe produsele sale. "Grupul L’Oreal a decis să elimine cuvintele alb/albire, luminos, curat din gama tuturor produselor sale de seară", au transmis reprezentanţii companiei, potrivit publicaţiei britanice The Guardian.

L'Oreal Paris a fost criticată recent pentru produsele sale care fac pielea mai deschisă.

Totodată, Coca-Cola şi-a oprit toată publicitatea pe platformele de socializare, spunând că nu e un "boicot", ci doar o "reevaluare a politicilor de publicitate" în contextul existenţei unor mesaje şi campanii rasiste pe o parte din social media. 

"Nu există loc pentru rasism în lume şi nu există loc pentru rasism pe reţelele de socializare. Compania Coca-Cola va întrerupe publicitatea plătită pe toate platformele de socializare la nivel mondial pentru cel puţin 30 de zile. De data aceasta, va trebui să reevaluăm politicile noastre de publicitate şi să stabilim dacă se impun unele revizuiri", a comentat directorul executiv al Coca-Cola şi preşedintele, James Quincey, arată cnbc.co.

Potrivit G4Media.ro, reprezentanţii mărcilor de îmbrăcăminte Levi’s şi Dockers au anunţat, de asemenea, că vor opri anunturile publictare pe Facebook şi pe Instagram, în timp ce cel mai mare producător de ciocolată din America, Hershey, a precizat că va reduce cheltuielile de publicitate pe Facebook şi pe Instagram cu o treime pentru restul anului.

În urmă cu o săptămână, un grup de organizaţii (Liga anti-defăimare, NAACP, Giganţi adormiti, Culoarea schimbării, Presa liberă etc.) au făcut apel de companiile de publicitate să boicoteze Facebook şi să întrerupă publicitatea pentru luna iulie, în sem de solidaritate în demersul stopării rasismului, mai notează G4Media.ro. 

Şi Procter&Gamble a anunţat  la începutul săptămânii că analizează toate canalele media, reţelele, platformele de socializare şi programele prin care distribuie publicitate: "pentru a se asigura că conţinutul şi comentariile sunt exacte, respectuoase pentru toţi oamenii."

În acest timp, Mark Zuckerberg anunţă noi politici în combaterea fenomenului de incitare la ură. Zuckerberg a răspuns vineri criticilor tot mai mari în legătură cu dezinformarea de pe Facebook, cum că va eticheta toate postările legate de vot cu un link care să încurajeze utilizatorii să se uite la noul său centru de informare a alegătorilor.