O elevă de 11 ani de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr. 1 Oradea este în stare gravă în spital, după ce a suferit un stop cardio-respirator miercuri dimineață, imediat ce tatăl ei a intrat cu ea în clasă.
Potrivit directoarei unității de învățământ, Angela Pantazi, incidentul s-a petrecut de față cu părintele și cu o profesoară a școlii, care a început imediat manevrele de masaj cardiac.
„În urmă cu două săptămâni, 40 de cadre didactice ale școlii au participat la un curs de prim-ajutor organizat de școală, iar colega s-a numărat printre aceste persoane. Din fericire, a știut ce are de făcut, iar până a ajuns Ambulanța, a făcut masaj cardiac”, a declarat Pantazi pentru BIHOREANUL.
Echipajul medical de salvare a intubat-o pe fetiță și a transportat-o la spital, unde se află în continuare în stare gravă.
Deocamdată, nu se știe ce anume i-a cauzat elevei stopul cardio-respirator, neavând astfel de antecedente.
În schimb, incidentul este o dovadă că școlile trebuie să aibă defibrilatoare mobile, care pot fi folosite și de oameni care nu au pregătire medicală, pentru resuscitare.
Printr-un proiect al Asociației Sfântul Vincențiu de Paul, lansat chiar săptămâna trecută, au fost achiziționate 15 defibrilatoare mobile care au fost montate în tot atâtea clădiri ale unor școli din Oradea.
CSEI nr. 1 Oradea nu se numără printre unitățile de învățământ dotate cu defibrilatoare, dar directoarea Pantazi spune că va căuta soluții pentru achiziția unui asemenea aparat. Costurile lui pornesc de la circa 4.000 de lei.