International School of Oradea este o instituţie de învăţământ privată, cu predare exclusiv în limba engleză, care urmăreşte curriculum-ul britanic.
Principalul beneficiu al acestui sistem de învăţământ este faptul că oferă o educaţie completă elevilor: pe lângă noţiunile academice predate, se doreşte şi dezvoltarea abilitaţilor practice, sociale şi a competentelor sportive, a cunoştinţelor vocaţionale şi artistice.
Scopul sistemului internaţional de predare şi implicit al International School of Oradea este de a dezvolta dragostea de învăţare, care va rămâne cu individul mult timp după terminarea procesului de educaţie formală. Se oferă o serie de activităţi extra-curriculare şi excursii pentru a extinde experienţa şcolii pentru elevi.
ISO încurajează învăţarea conform programei, susţinută de progresele tehnologice, pentru aceasta fiind înfiinţat un cabinet de informatică în cadrul şcolii. Se oferă un mediu stimulativ şi grijuliu de învăţare, în care dezvoltarea întregului copil este o prioritate.
De asemenea, în sistemul internaţional de predare, elevii sunt încurajaţi să devină independenţi, să poată face alegeri pozitive pentru propria lor învăţare şi dezvoltare.
International School of Oradea deschide anul acesta grupe de grădiniţă şi de învăţământ primar.
EYFS (Early Years Foundation Stage) - Această etapă importantă acoperă anii de grădiniţă şi oferă copiilor un program de învăţare atent integrat. Progresul fiecărui copil este monitorizat îndeaproape în domeniile cheie care alcătuiesc această etapă:
- Domenii principale: dezvoltarea personală, emoţională şi socială; comunicare şi limbă; dezvoltarea fizică
- Domenii specifice: alfabetizare, matematică, artă, înţelegerea lumii.
Învăţământul primar - International School of Oradea urmează curriculum-ul primar de la Cambridge pentru disciplinele engleză, matematică şi ştiinţe. Curriculum-ul naţional al Angliei şi al Ţării Galilor este folosit pentru restul materiilor, adaptat pentru a reflecta natura internaţională a şcolii. Într-o zi şcolară la ISO, copiii vor studia materii precum "phonics" şi "guided reading" pe lângă materiile de bază.
Curriculum-ul Naţional Englez este elaborat cu atenţie pentru a se potrivi cu nivelul cognitiv, personal, social şi dezvoltarea emoţională a copiilor. În acest scop, copiii sunt plasaţi în clasa corespunzătoare, în cazul în care nu există circumstanţe excepţionale.
O tranziţie la o nouă şcoală poate fi copleşitoare, iar copiii au nevoie de timp pentru a se adapta. Profesorii şi administratorii pot contribui la o tranziţie lină în multe moduri semnificative. La ISO, scopul este ca această perioadă să fie cât mai puţin stresantă, astfel încât elevii să se adapteze rapid şi să se bucure de noi prietenii şi de curriculum-ul oferit.
Se oferă modalităţi prin care copiii să se exprime mai uşor, dacă există o barieră lingvistică. Profesorii folosesc ajutoare vizuale, cântece, dans şi mimă pentru a ajuta la întărirea anumitor fraze şi subiecte.
La ISO, asistenţii sunt mutilingvistici, astfel încât pot oferi un ajutor imediat.
Pornirea unui nou an şcolar într-o nouă şcoală înseamnă, de obicei, o rundă de jocuri de tip "get-to-know-you", care se joacă în mod regulat în primele zile. Se lucrează pentru a încuraja vorbirea şi ascultarea şi a crea sarcini care să încurajeze prietenia.
(Advertorial)