Din 1 ianuarie, denumirea de Olanda (Holland) a fost retrasă din toate documentele astfel încât ţara să fie cunoscută doar prin numele său administrativ, adică Ţările de Jos (Netherlands). 

Potrivit Adevărul.ro, aceasta este o schimbare care ţinteşte promovarea turismului în lume. Până acum a fost creat un nou logo şi s-au făcut investiţii de 200.000 de euro în noua marcă a ţării.

Guvernul consideră că o astfel de măsură va permite ţării să scape de imaginea legată de consumul de droguri şi prostituţie.

De asemenea, autorităţile consideră că decizia va contribui la redistribuirea fluxului de turişti, pentru că în prezent majoritatea străinilor vizitează Olanda istorică – Amsterdam, Haarlem şi Haaga – iar aceste oraşe nu se descurcă cu valurile de turişti.

Autorităţile din Amsterdam au mai anunţat că intenţionează să renunţe şi la termenul de "cartierul Felinarelor Roşii" (Red light district). Denumirea va dispărea de pe indicatoarele stradale, fiind înlocuită cu denumirea istorică a cartierului – "De Wallen" sau "Centrul Istoric", mai notează sursa citată. 

În cadrul noii strategii, numele de Netherlands (Ţările de Jos) va fi folosit şi la concursul Eurovision, care va avea loc la Rotterdam, în mai 2020, dar şi la Jocurile Olimpice de la Tokyo din 2020.  

Olanda este o parte istorică a Ţărilor de Jos, care cuprinde două provincii, Olanda de Nord şi de Sud.