Consilierii judeţeni ai PNL şi-au încordat muşchii, marţi, în şedinţa ordinară a Consiliului Judeţean Bihor şi, profitând de absenţa unui consilier al puterii, au respins aproape jumătate din proiectele propuse de UDMR, PSD şi ALDE, inclusiv cel referitor la documentaţia tehnico-economică pentru construcţia unui nou terminal la Aeroportul Oradea.

Proiecte last-minute

Şedinţa ordinară a lunii ianuarie la Consiliul Judeţean Bihor s-a lăsat cu scântei. Din cei 35 de consilieri judeţeni au fost prezenţi 33, lipsind Nicolae Bodea (PNL) şi Ioan Gheorghe Ţara (PSD). Asta a însemnat, deci, că alianţa de la conducerea CJ Bihor, formată din UDMR, PSD şi ALDE, nu a putut asigura trecerea proiectelor care aveau nevoie de o majoritate simplă, adică de 18 voturi şi, evident, nici a celor care aveau nevoie de 24 de voturi, de patrimoniu.

Încă de la început, liderul grupului PNL, Ionel Avrigeanu, a cerut retragerea de pe ordinea de zi a mai multor proiecte de actualizare a unor documentaţii tehnico-economice pentru lucrări la drumurile judeţene, pe motiv că acestea au fost introduse abia marţi, în comisiile de specialitate.

"Ieri am primit un fax de la Minister să trimitem toate documentaţiile actualizate pentru lucrările finanţate din Programul Naţional de Dezvoltare Locală. Eu am ţinut aici toată Direcţia Tehnică peste noapte să lucrăm la pregătirea acestor materiale care trebuie trimise la Bucureşti. Dar este dreptul dumneavoastră să nu votaţi…", a spus preşedintele CJ Bihor, Pasztor Sandor.

Respins!

Aşa s-a şi întâmplat. Doar că aleşii judeţeni din partea PNL s-au opus mai multor tipuri de proiecte, nu doar celor adăugate în ultimul moment, votând totuşi "pentru" în cazul documentaţiilor legate de drumul din zona Vârciorog, comună cu primar liberal.

PNL-iştii au „trântit” în total 11 proiecte din cele 23 de pe ordinea de zi, între care unul referitor la scoaterea la licitaţie a unui imobil din proprietatea privată a judeţului de pe strada Corneliu Coposu, prelungirea chiriei pentru Muzeul Ţării Crişurilor în Palatul Baroc al Episcopiei Romano-Catolice, precum şi cel care priveşte aprobarea documentaţiei tehnico-economice pentru construirea unui nou terminal la Aeroportul din Oradea, care a trebuit actualizată şi completată.

Contre pe bani

Atitudinea liberalilor i-a enervat pe unii dintre reprezentanţii puterii, vicepreşedintele Ioan Mang şi consilierul ALDE Dorin Corcheş vorbind despre interesele judeţului care sunt ignorate prin astfel de voturi.

În schimb, Ionel Avrigeanu a spus că aceleaşi interese ar fi trebuit să fie valide şi la împărţirea banilor din cotele defalcate de 20%, când, a spus acesta, primarii PNL au fost ignoraţi. "Facem un apel de pe acum să ne consultaţi la împărţirea bugetului judeţului, dacă doriţi sprijinul nostru. Întotdeauna opoziţia îşi valorifică voturile pe care le are, la fel cum face şi puterea", a spus Avrigeanu.

Vicepreşedintele Mang i-a răspuns acestuia că, în anii în care PNL conducea CJ Bihor, PSD-iştii au votat multe proiecte de interes judeţean deşi "primarii PSD nu au primit niciun leu" la împărţirea cotelor.

Terminal în stand-by

Mai calm şi rezervat, preşedintele Consiliului Judeţean a afirmat că înţelege că este vorba despre un joc politic şi că urmează să convoace o şedinţă extraordinară "într-o săptămână sau zece zile", în special pentru proiectul noului terminal al Aeroportului din Oradea. "Este prima dată în şapte luni când ne lipseşte un consilier din majoritate", a spus acesta în şedinţă.

Ulterior, Pasztor a explicat pentru BIHOREANUL că materialul era urgent pentru lansarea unei noi licitaţii pentru construcţia terminalului nou. "Am observat, alături de proiectanţi, nişte lipsuri în documentaţia iniţială după ce cei şapte constructori care s-au prezentat la licitaţie au pus întrebări pertinente. Am retras materialul din licitaţie şi am refăcut documentaţia", a spus preşedintele CJ Bihor.

Construcţia terminalului va costa 28,6 milioane lei cu TVA, aici fiind incluse şi o serie de echipamente de control de securitate aeroportuară omise în proiectul iniţial. "Acum practic eu nu mai pot lansa noua licitaţie, deşi suntem pregătiţi cu totul. Între timp eu negociez cu firme serioase care vor să vadă că avem ceva concret înainte de a veni aici. O să vedeţi că şi cu câte zboruri avem deja programate pentru vară nu ne va ajunge terminalul existent. Va trebui să aducem containere prin care să treacă pasagerii la check-in şi check-out", a mai spus preşedintele CJ Bihor.