Numele fostului ministru al Economiei, Dan Ioan Popescu, este gravat alaturi de cel al controversatului om de afaceri Bogdan Nicolae Buzaianu, pe vitrina magazinului House of Bijan, cunoscut ca cel mai scump magazin din lume, dezvaluie hotnews.ro.
Pe lista clientilor, inscriptionata pe vitrinele magazinului din Beverly Hills, se afla si Barack Obama, Vladimir Putin, Tony Blair, Arnold Schwarzenegger, Michael Jordan, dar si miliardari din Golf.
Dan Ioan Popescu (DIP) este inventatorul "baietilor destepti din energie" afaceristi care au castigat contracte preferentiale in detrimentul statului roman, iar Buzaianu este cel mai cunoscut astfel de "baiat destept". DIP si Buzaianu sunt unii dintre cei mai bogati si mai influenti jucatori in domeniul energetic, fiind aproape imuni la anchetele de coruptie. Ambii traiesc in strainatate: Dan Ioan Popescu in Italia, iar Bogdan Buzaianu in Elvetia.
Un cititor HotNews.ro a trimis redactiei fotografii cu vitrina magazinului exclusivist, unde numele celor doi romani sunt gravate alaturi de numele unor miliardari, politicieni de top sau vedete din toata lumea. Un alt cititor HotNews.ro a intrebat-o pe una dintre vanzatoare daca numele de pe vitrina apartin unor clienti. "Da. Toti sunt clienti cu care suntem mandri sa avem o relatie personala apropiata". Intrebata daca acestia si-au dat acceptul pentru ca numele lor sa fie gravate, vanzatoarea a spus: "Bineinteles, e o onoare si pentru noi, si pentru ei".
Initial, vanzatoarea l-a intrebat pe cititorul HotNews.ro daca are o programare pentru a vizita magazinul - singura modalitate de a fi acceptat la cumparaturi in cel mai scump magazin din lume. Cel de-al doilea cititor a observat ca pretul unei haine (nu costum complet, ci doar haina) e de circa 10.000 de dolari. "Cel mai notabil lucru la buticul Bijan de pe Rodeo Drive sunt vitrinele. Si nu vorbesc despre costumele prezentate; ce mi-a atras atentia sunt numele gravate. Scrise imediat dupa fraza "Un salut ... pentru bunul gust, stilul si puterea barbatilor (A salute... to the timeless good taste, style, and power of men - in original)"," lista de nume reprezinta o adevarata enciclopedie a puternicilor lumii: sefi de stat, bancheri si staruri de cinema", ne-a scris cel de-al doilea cititor.
Pe de alta parte, managerul general al magazinului, Manijeh Messa, a spus intr-un email pentru HotNews.ro ca numele de pe vitrina "nu au nimic de-a face cu calitatea de clienti ai magazinului nostru". Cand am revenit pentru clarificari legate de prezenta numelor celor doi romani, reprezentanta magazinului nu a mai raspuns la intrebari.
The House of Bijan este situat pe strada Rodeo Drive din Beverly Hills (Los Angeles, SUA), devenita obiectiv turistic datorita magazinelor exclusiviste. Magazinul de haine si accesorii vestimentare pentru barbati are un circuit inchis, iar pentru a putea trece de vitrina in valoare de 12 milioane de dolari trebuie sa iti faci programare. Aceasta politica a fost introdusa de designerul Bijan Pakzad, fondatorul magazinului (decedat intre timp), pentru a-i tine departe pe “oamenii neatragatori”, scrie Nytimes, citindu-l pe Pakzad.
Potrivit site-urilor de profil, preturile la haine barbatesti pleaca de la 1.200 de dolari pentru o cravata si circa 20.000 de dolari pentru un costum.
Fostul proprietar sustinea, intr-un interviu pentru NY Times, ca pragul celor doua magazine ale sale din orasul celebritatilor a fost trecut de-a lungul timpului de 4 regi si 16 presedinti de state, care au lasat in urma nu mai putin de 150 de milioane de dolari.
In aprilie 2011, designerul iranian a murit, iar de atunci, in onoarea sa, in fata galanteriei este parcat un Bugatti, realizat pe comanda, in valoare de 1.7 milioane de dolari, scrie businessinsider.com. Masina a devenit o adevarata atractie turistica, zeci de oameni oprindu-se zilnic pentru a fotografia bolidul. Dovada sunt miile de poze si videoclipuri postate pe retelele de socializare, insotite de eticheta #bijan.
Legatura dintre fostul ministru al industriilor Dan Ioan Popescu si omul de afaceri Bogdan Buzaianu este foarte stransa. In primul rand, Bogdan Buzaianu este finul lui Dan Ioan Popescu. Insa cel mai important este ca fostul ministru este cel care a girat asa-zisele contracte cu "baieti destepti" din energie. Astfel, in 2004, cand ministru al industriei si resurselor era Dan Ioan Popescu, firmele detinute de Buzaianu a obtinut contracte cu Hidroelectrica de cumparare a energiei electrice la preturi considerate prea mici fata de cele de pe piata.
Un contract a fost incheiat cu Buzmann Industries, iar altul cu Energy Holding. In 2008, Buzaianu a reusit sa obtina un alt contract, chiar daca Dan Ioan Popescu nu mai era ministru, prin firma EHOL Distribution. Ulterior, toate cele trei firme si-au schimbat actionariatul. Energy Holding a fost preluata de Marken Investment&Trading M.I.T., companie care este inregistrata in Olanda. Surse din piata spun ca in spatele companiei s-ar afla tot Buzaianu. EHOL Distribution s-a format prin desprinderea de Energy Holding, iar in infiintarea Buzmann Industries a fost implicat tot Buzaianu. Buzmann Industries si cu Ehol Distribution au fost preluate in urma cu cativa ani de elvetienii de la Alpiq. In urma acestor preluari, Buzmann Industries a devenit Alpiq RomIndustries, iar EHOL Distribution a devenit Alpiq RomEnergie. Toate aceste contracte au fost prelungite periodic pana in 2012 cand au fost denuntate, in urma intrarii Hidroelectrica in insolventa, de actualul administrator judiciar.
(sursa: www.hotnews.ro)