Oradea FestiFall 2024 a fost, fără îndoială, cea mai mare ediție de până acum. Cu un număr record de locații și scene (festivalul s-a întins în 8 locații și pe 4 scene, una din ele fiind chiar râul Crișului Repede), festivalul a înregistrat și un număr record de participanți, precum și spectacole și activități în premieră.
Concertele din Piața Unirii, muzica jazz de pe strada Libertății, ritmurile electronice din Piața Ferdinand, artiștii stradali, spectacolul fabulos de pe apă, show-ul de drone, standurile cu bunătăți și o roată-carusel înaltă de 30m, i-au scos pe orădeni din case în cele 3 de zile de eveniment, și i-au atras pe turiștii din regiune și din străinătate în Oradea.
Festivalul s-a desfășurat pe parcursul a trei zile, în 11-13 octombrie, marcând și celebrând ziua orașului Oradea din data de 12 octombrie. Cele 8 locații și 4 scene au adunat în cele trei zile de festival zeci de spectacole și activități, sute de artiști și tinere talente, și un total de peste 105.000 de vizitatori atât din Oradea, cât și alte orașe din țară și din străinătate. Din datele obținute putem spune că am avut cu precădere participanți din Cluj, Timișoara, Ploiești și Constanța.
Am avut parte de o ediție record și din punct de vedere al ofertei comerciale, întrucât anul acesta nu mai puțin de 97 de comercianți au participat la festival: food trucks cu mâncare caldă, baruri, cafea de specialitate, atracții și utilaje de agrement, precum și standuri cu bunătăți locale. Acestora li s-a adăugat piața volantă cu 50 de standuri, în Parcul 1 Decembrie. Numărul mare de înscrieri pentru comercianți ne-a permis să extindem aria evenimentului, fiind, cu toate acestea, nevoie de o singură licitație pentru a putea amplasa toți comercianții.
Ediția 2024 Oradea Festifall a avut ecou și în mediul online, conturile de social media ale festivalului înregistrând un reach de peste 1 milion (Facebook, Instagram și Tik Tok), 600.000 de vizualizări pe Instagram și cu un record absolut de vizualizări ale unui singur videoclip pe contul Tik Tok @visit_oradea, de peste 330.000.
Evenimentele organizate în parteneriat cu Filarmonica de Stat Oradea și Teatrul Regina Maria au fost sold out. De asemenea, obiectivele administrate de către Oradea Heritage au primit, doar în data de 12 octombrie, peste 2100 de vizitatori (Casa Darvas La-Roche – 932; Sinagoga Neologă Sion – 429; Sinagoga Ortodoxă Aachvas Rheim – 132; Templul Francmasoneriei – 27; Turnul Primăriei – 409).
Un alt record înregistrat anul acesta este numărul mare de voluntari care ni s-au alăturat: 113. Le mulțumim pe această cale pentru seriozitatea și devotamentul cu care au contribuit la buna desfășurare a evenimentului.
Organizatorii evenimentului, Visit Oradea și Primăria Oradea, doresc să le mulțumească cu această ocazie tuturor celor care au contribuit la succesul acestei ediții-record.
Partenerilor instituționali:
Filarmonica de Stat Oradea, Teatrul Regina Maria, Teatrul Szigligeti Oradea, Muzeul Țării Crișurilor - Oradea, Oradea Heritage, Manifest pentru Oradea, Galateca, Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Poliția Rutieră Oradea, Administrația Bazinală de Apă Crișuri, Biblioteca Județeană Gheorghe Șincai, Oradea Running Culture, Cercetașii României, AJVPS Bihor, CSM Oradea.
Partenerului oficial BCR.
Partenerului principal Plexus.
Sponsorilor și partenerilor de ospitalitate: Marvicon, AstorMueller, AutoBara, Duval furniture, Dripper Urban Retreat, Hive Events, DEME Macarale, Restaurant Corsarul, Asociația Ospitalității Bihor.
Nu în ultimul rând, Visit Oradea și Primăria Oradea doresc să le mulțumească tuturor celor care au trecut pragul festivalului în acest weekend și, totodată, doresc să afle părerea și experiența acestora în festival. Astfel, am lansat chestionarul public docs.google.com/forms pe pagina de Facebook a Oradea FestiFall, și invităm participanții la festival să-l completeze în număr cât mai mare, pentru a ne ajuta să îmbunătățim edițiile viitoare.
Chestionarul cuprinde întrebări pentru a afla profilul vizitatorilor (vârstă, localitate de domiciliu, numărul de vizite la târg) părerea acestora despre atracții, spectacole și concerte, food trucks, dar și întrebări despre calitatea serviciilor de curățenie și securitate din festival. Atitudinea comercianților și atitudinea voluntarilor sunt alte două alte aspecte importante pentru organizatori pe care doresc să le afle de la respondenți.
Acesta se poate completa online până în 30 octombrie 2024, timpul de completare fiind de aproximativ 4 minute. Participarea va fi anonimă și răspunsurile vor fi tratate confidențial respectând regulamentul UE 2016/79 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal.
Chestionarul va fi publicat pe conturile de Facebook și Instagram ale evenimentului, iar rezultate obținute vor fi prelucrate de organizatori exclusiv pentru a îmbunătăți calitatea următoarelor evenimente organizate de Visit Oradea și Primăria Municipiului Oradea.
Visit Oradea
15 octombrie 2024