City managerul Eduard Florea şi Mihai Jurcă, reprezentantul Asociaţiei pentru promovarea turismului din Oradea şi regiune, au prezentat, marţi, într-o conferinţă de presă, cea de-a doua aplicaţie lansată de Primăria Oradea. Este vorba despre Oradea City App, dedicată în special turiştilor, din ţară sau străinătate, dar şi localnicilor.
"După noi, aceasta este mai complexă aplicaţie a unui oraş din România, din punct de vedere al informaţiilor pe care le oferă şi al facilităţilor pentru utilizatori", a declarat Eduard Florea.
Acesta a precizat că obiectivele municipalităţii au fost: creşterea nivelului de informare a cetăţenilor oraşului şi turiştilor, creşterea notorietăţii destinanţiei turistice Oradea-Băile Felix şi diversificarea modurilor de promovare a oraşului. "Aceasta este o modalitate ieftină de promovare, costurile totale ale pachetului de aplicaţii ce conţine Oradea City Report, într-un limbaj de programare (Android, n.r.) şi Oradea City App, disponibilă în două sisteme de operare (Android şi iOS, n.r.), s-au ridicat la 18.000 euro", a spus Florea.
Oradea City App poate fi, aşadar, descărcată gratuit din Google Play sau App Store şi, pentru a putea fi folosită, utilizatorii trebuie să-i descarce şi conţinutul aplicaţiei. "Aplicaţia are un pachet important de informaţie, de peste 100 mega. Asta deoarece nu am vrut să condiţionăm utilizarea ei de accesul la internet. Aşadar, informaţiile aplicaţiei, imaginile şi hărţile acesteia pot fi vizualizate şi fără internet", a precizat Mihai Jurcă.
În aplicaţia Oradea City, utilizatorii găsesc mai multe categorii: Evenimente (teatru, concerte, petreceri, expozitii, târguri, sport), Ce să vizităm (monumente istorice şi alte obiective turistice, parcuri, zone de agrement), Restaurante, Hoteluri, Shopping (descrierea şi localizarea centrelor comerciale din oraş), Trasee turistice (Oradea Memorabilă, Oradea Seccesion, Oradea Bisericilor şi Case Memoriale), Transport public, Parcări, Informare turistică (ghizi turistici, centrul naţional de informare şi promovare, centrul de informare din turnul primariei, etc.), ATM, Servicii Medicale (spitale şi farmacii non-stop), Service Auto, Wi-fi (zonele cu internet gratuit) şi Termalism (baze de tratament, ştranduri, spa & wellness).
"Este de fapt o platformă electronică foarte facilă şi simplă ca design, pentru a pune în prim plan informaţia şi imaginile. Se promovează obiectivele turistice, alături de care apar facilităţi legate de distracţie, de transport public, de parcări. De altfel, utilizatorii pot să-şi cumpere călătorii cu tramvaiul şi autobuzul, respectiv îşi pot plăti parcarea prin intermediul aplicaţiei. Toate acestea informaţii sunt la distanţă de un touch", a precizat city managerul Eduard Florea.
Pentru partea de evenimente din oraş, municipalitatea îi invită pe toţi organizatorii să şi le promoveze şi prin intermediul aplicaţiei. "Evenimentele, care vor fi încărcate de partenerii noştri, căci dorim să fie o aplicaţie open source, vor ajunge imediat la cetăţean, prin intermediul unor notificări. Apoi, aplicaţia oferă posibilitatea ca evenimentul respectiv să fie trecut în agendă de către utilizator", a mai spus Florea.
O altă particularitate a Oradea City App este aceea că fiecare informaţie disponibilă în cadrul acesteia are asociat un punct pe hartă şi, ca atare, utilizatorii pot să-şi creeze automat un traseu pentru a ajunge la destinaţia dorită. "Aşteptăm informaţii de la cei care fac evenimente în Oradea sau de la cei care activează în domeniul turismului. Avem 66 de hoteluri şi restaurante, dar ne arătăm deschiderea pentru a încărca şi alte informaţii", a spus Mihai Jurcă, precizând că pe adresa oradea@turism.ro orice utilizator poate trimite sugestii şi propuneri legate de Oradea City App.
Oradea City App este disponibilă deocamdată în limba română şi în limba engleză, iar creatorii ei lucrează acum la traducerea şi în limba maghiară, care ar putea fi gata la sfârşitul lunii martie. De asemenea, creatorii lucrează la ghiduri audio, astfel încât utilizatorii să poată afla direct în căşti informaţii despre obiectivele turistice pe care le vizitează. "Dorim să preluăm metoda practicată în mai multe muzee, doar că noi dorim ca tot oraşul să fie un mare muzeu, iar turiştii să primească informaţii auditive despre toate obiectivele turistice", a spus Eduard Florea.
Atât Oradea City Report cât şi Oradea City App au fost realizate de compania orădeană Mobiversal.