Ceremonia de decernare a Premiilor ECTN (European Cultural Tourism Network AISBL) a avut loc anul acesta la Krk, Croaţia, în 20 octombrie. Cea de-a 15-a Conferinţă de Turism Cultural European a avut ca tematică "Relansarea turismului european prin patrimoniu cultural şi digitalizare" şi a poziţionat Oradea pe locul al II-lea la categoria "Digitalizarea în turismul cultural sustenabil, către destinaţii inteligente".

Decernarea premiilor se realizează încă din 2014 de către ECTN în jurul unor teme anuale, în beneficiul destinaţiilor, comunităţilor, asociaţiilor, întreprinderilor, cetăţenilor şi vizitatorilor. Turismul cultural este sectorul cu cea mai rapidă creştere a turismului european şi contribuie atât la sustenabilitatea şi competitivitatea turismului din Uniunea Europeană precum şi la viitorul durabil al patrimoniului cultural, al siturilor de patrimoniu şi al comunităţilor locale. 

Ediţia din 2022 a avut 5 categorii la care destinaţiile puteau aplica prezentarea proiectelor realizate în ultimii 3 ani de activitate: cooperare între muzee şi situri de patrimoniu cultural; patrimoniul medieval şi arheologic; digitalizarea în turismul cultural sustenabil, către destinaţii inteligente; produse turistice tematice transnaţionale şi promovarea patrimoniului european pentru tinerii vizitatori şi călători.

Juriul Premiilor a fost format din experţi din mai multe ţări europene, numiţi de ECTN, Europa Nostra, Comisia Europeană de Turism, NECSTouR (Network of European Regions for Competitive and Sustainable Tourism), Asociaţia Europeană a Arheologilor (EAA), Interpret Europe - European Association for Heritage Interpretation.

La categoria "Digitalizarea în turismul cultural sustenabil, către destinaţii inteligente" locul I a fost acordat destinaţiei Bornholm, o insulă din Marea Baltică în largul coastei de Sud a Suediei, locul al II-lea a revenit Oradiei, iar pe locul al III-lea s-a aflat destinaţia Ljubljana, Slovenia şi Ciprul.

"Aceste premii sporesc vizibilitatea oraşului ca destinaţie turistică, creează o platformă pentru schimbul de experienţă şi promovează crearea de reţele între destinaţii. Suntem bucuroşi că proiectul "Oradea cu drag", campania de gratuităţi care a luat naştere în perioada pandemiei în 2020 şi realizată 100% digital, contribuie la protecţia şi promovarea patrimoniului cultural, la extinderea perioadei de şedere pentru turişti, precum şi la creşterea conştientizării culturii şi patrimoniului în rândul vizitatorilor şi comunităţii", afirmă directorul general Visit Oradea, Alexandru Chira.

Alături de Oradea au mai fost nominalizate destinaţii turistice ca: Bellezza (Italia), Regiunea Smiltene (Letonia), Mělnicko-Kokořínsko (Republica Cehă) sau Regiunea Kvarner (Croaţia).

Mai multe detalii despre proiectele finaliste: https://www.culturaltourism-network.eu/results-2022.html

Oradea, 27 octombrie

VISIT ORADEA

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!