Compania Oradea Transport Local, în parteneriat cu Astra Vagoane Călători din Arad şi cu sprijinul Primăriei, prezintă joi, 27 septembrie, cel mai modern tramvai produs în România, în colaborare cu concernul Siemens: noul Imperio.

Orădenii vor putea să admire atât din exterior, cât şi din interior, între orele 13:00 şi 15:00, o asemenea garnitură Imperio, care va fi adusă pe un trailer în parcarea de la Era Park. "Prezentarea va avea loc, probabil, în toate oraşele care au transportul în comun cu mijloace electrice", a precizat Carmen Tocuţ, purtătorul de cuvânt al OTL.

Bun, dar scump

Conform siteului companiei producătoare, Astra Arad, Imperio este construit sub licenţa producătorului german Siemens la cele mai înalte standarde tehnice, de confort, dar şi de mediu şi cu un design deosebit. Imperio a fost inagurat în 31 iulie la Bucureşti, fiind prezentat ca cel mai eco tramvai din România, un produs revoluţionar care are, spun producătorii, cel mai scăzut consum de energie, dar poate dezvolta o viteză de până la 80 de kilometri pe oră.

Potrivit aceleiaşi surse, mijlocul de transport este dotat cu un sistem de înmagazinare a energiei de la frânare. Modelul Imperio e conceput în două variante, cu unul ori cu două burdufuri, şi modulat în două, trei sau patru compartimente. Tramvaiul este prevăzut cu camere de supraveghere video, aer condiţionat şi controloare electronice de bilete şi a fost pus în circulaţie în Arad. În funcţie de dotări, o garnitură costă între 1,6 şi 2,8 milioane de euro.

Conducerea OTL nu are încă în intenţie achiziţionarea noului tramvai pentru parcul propriu. După cum se ştie, la Oradea circulă de 4 ani un număr de 10 tramvaie modern, Siemens ULF, achiziţionate de fosta administraţie locală, printr-un credit bancar, la preţul de 2,7 milioane de euro garnitura, fără TVA.

Linia 13 se modifică

În altă ordine de idei, OTL a anunţat că, în urma solicitărilor primite din partea călătorilor utilizatori ai liniei 13 de autobuz, traseul acesteia se modifică începând de joi, 27 septembrie.

Astfel, autobuzele care deservesc acest traseu vor circula până la staţia de pe strada Gheorghe Doja, la fostul capăt provizoriu de linie. Modificările aduc şi desfiinţarea staţiei Salvării, de lângă Hotelul Silver, iar schimbările în noile grafice de circulaţie vor fi afişate de joi în staţii.