Din 4 martie, orice orădean poată să-şi facă un card electronic de abonament pentru transportul în comun, denumit oficial "card de călătorie tip abonament personalizat". Pentru ca cetăţenii să înţeleagă cum se foloseşte corect sistemul de e-ticketing, OTL face nişte precizări.

Cardul de abonament personalizat are numele, prenumele şi poza titularului, precum şi un cod de 7 cifre. El este netransmisibil, dar reutilizabil, prin reîncărcare cu date în format electronic, fiind valabil 30 de zile calendaristice din momentul emiterii.

Eliberarea primului card este gratuită pentru orice orădean, însă cardul nominal personalizat nu se emite pe loc. Călătorul trebuie să spună de la ce chioşc va ridica noul card la 48 de ore de la solicitare. Pentru cele două zile necesare pentru imprimare, călătorul va primi un abonament tipărit pe hârtie care, la ridicarea cardului, se va preda.

Orădenii trebuie să ştie că, imediat după urcarea în mijlocul de transport în comun, cardul trebuie validat, adică trebuie ţinut 2-3 secunde la o distanţă de cel mult 1-2 centimetri de zona centrală a părţii de jos a validatorului. Aşa, aparatul verifică dacă abonamentul este valabil, situaţie în care validarea va fi confirmată de un semnal sonor scurt şi apariţia mesajului "Validat" pe fond verde pe ecranul validatorului.

Dacă validarea nu este corectă sau abonamentul e expirat, validatorul va semnala acest lucru printr-un semnal sonor lung şi apariţia unuia din mesajele ,,Card Nevalabil", ceea ce înseamnă că validarea nu s-a făcut corect, sau "Nevalabil", adică abonamentul este în afara perioadei de valabilitate. Aceste mesaje apar pe ecran pe fond roşu.

Validarea cardului dă dreptul la o singură călătorie şi numai în vehiculul în care a fost efectuată, valabilitatea acesteia fiind de maxim 60 de minute. O nouă validare a aceluiaşi card pe acelaşi mijloc de transport în cele 60 de minute este semnalizată cu mesajul "Abonament deja validat".

Orice călător poate să verifice ce tip de abonament are, precum şi valabilitatea acestuia cu ajutorul validatoarelor (se atinge butonul "I" pe ecranul validatorului, timp de 5 secunde cardul va fi apropiat de zona de citire, iar apoi pe ecran apar informaţiile) sau la oricare din punctele de vânzare OTL.

În cazul pierderii, furtului sau deteriorării cardului, posesorul va solicita în scris, la cel mai apropiat punct de vânzare OTL, blocarea şi declararea nulă a acestuia. Costul transferului de informaţii pe un nou card este de 10 lei, cu TVA inclus, şi va fi suportat de posesor.

În final, OTL le atrage atenţia orădenilor că nevalidarea cardurilor la urcarea în mijloacele de transport public se sancţionează similar călătoriei fără titlu valabil, conform prevederilor Hotârârii de Consiliul Local 673/2012. Echipele de control ale societăţii de transport local sunt dotate cu aparate portabile cu care verifică dacă s-a efectuat validarea cardulului şi perioada de valabilitate a acestuia.