Societatea OTL, aflată în subordinea Consiliului Local, poate deveni operator regional în Zona Metropolitană după ce aleşii locali au aprobat, luni, într-o şedinţă extraordinară, modificarea actului constitutiv al OTL prin cooptarea în structura acţionariatului comunele Borş şi Sânmartin, care au venit cu câte un aport de 1.000 de lei la capitalul social, reprezentând contravaloarea unei acţiuni.

"Potrivit legilor în vigoare, pentru ca o societate de transport să devină operator regional este obligatoriu ca fiecare administraţie locală să fie acţionară a operatorului. În urma aprobării acestei hotărâri putem opera în Borş şi Sânmartin", a declarat pentru BIHOREANUL directorul OTL Csuzi Istvan.

OTL va opera sub coordonarea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Transregio, organism desemnat de cele trei autorităţi locale - Consiliul Local Oradea, CL Sânmartin şi CL Borş - să gestioneze serviciul de transport public din localităţi.

Practic, însă, cursele OTL în Borş şi Sânmartin vor începe abia de la începutul anului viitor. "Transportatorii judeţeni au încă în vigoare licenţe valabile până pe 31 decembrie 2013. Apoi, cele două comune vor putea atribui direct transportul către OTL, nefiind obligate să organizeze licitaţie pentru acest serviciu", a mai precizat Csuzi.

Societatea OTL avea un capital social în valoare totală de 10.800.000 lei divizat în 10.800 acţiuni în valoare nominală de câte 1.000 de lei. Pentru a deveni acţionare, cele două comune au majorat capitalul social al Oradea Transport Local cu câte o acţiune, acesta ajungând acum la o valoare de 10.802.000 lei.

În pregătirea următoarei etape de dezvoltare a societăţii de transport local Consiliul Local a aprobat în şedinţa de luni indicatorii tehnico-economici pentru construirea a trei noi staţii OTL în municipiu, care vor fi construite în cursul anului viitor.

Staţia din bulevardul Ştefan cel Mare, lângă gara centrală, va funcţiona ca şi autogară, urmând să fie folosită la transbordarea călătorilor veniţi din judeţ. Investiţia a fost estimată la 140.000 euro cu TVA şi prevede, printre altele, construirea unei clădiri cu spaţiu pentru birou, punct de vânzare a biletelor, grupuri sociale inclusiv pentru persoanele cu dizabilităţi. Călătorii vor fi adăpostiţi de cinci copertine.

O clădire similară, estimată la circa 120.000 euro, va fi ridicată şi la intersecţia bulevardului Decebal cu Calea Aradului. În schimb, pe bulevardul Dacia, în zona zig - zag, va fi amenajată o staţie cu două copertine în valoare de circa 12.000 euro.