Teoretic, OTL poate opera, de la 1 ianuarie 2014, şi în comunele Borş şi în Sânmartin, asociate alături de Oradea în Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Transregio, consilierii locali orădeni aprobând, în şedinţa de marţi, ultimele documente necesare în acest sens.

Aşadar, aleşii locali au votat în unanimitate studiul de oportunitate, modalitatea de atribuire a contractului de delegare, proiectul de contract de delegare şi au avizat Regulamentul şi caietul de sarcini pentru efectuarea serviciului de transport public în comunele asociate Borş şi Sânmartin. Documentele au avut nevoie şi de aprobarea Consiliului Local Oradea căci cursele vor intra pe teritoriul municipiului.

Drept urmare, teoretic, de la 1 ianuarie 2014, societatea Oradea Transport Local poate opera curse către şi dinspre Borş şi Sânmartin, după ce cele două comune s-au asociat în ADI Transregio şi în luna septembrie a acestui an au devenit şi acţionare în societatea OTL.

Potrivit documentaţiei, OTL ar avea începând de anul viitor curse pe traseele Oradea - Borş - Sântion, Oradea - Borş - Santăul Mare, Oradea - Băile Felix, Oradea - Băile 1 Mai, Oradea - Betfia, Oradea - Cihei şi Oradea - Cordău.

Valabilitatea actualului program de transport public judeţean trebuia să expire în luna aprilie a acestui an, însă, printr-o Ordonanţă de Urgenţă, Guvernul a decis prelungirea acestuia până pe 31 decembrie 2013. Până la această dată, la nivelul întregii ţări trebuie organizată o nouă licitaţie în acest sens. Comunele Borş şi Sânmartin nu vor mai participa, însă, căci, prin înfiinţarea ADI Transregio, serviciul de transport de la nivelul acestora este considerat local şi nu judeţean.

Reprezentanţii ADI Transregio se tem însă de o nouă prelungire a valabilităţii licenţelor de transport judeţean ori de o amânare a licitaţiei în acest sens.