Societatea de transport în comun OTL lucrează, alături de specialişti din domeniu, la un prototip de tramvai Tatra care va fi modernizat prin înlocuirea geamurilor, uşilor, renovarea carcasei, a interiorului şi introducerea climatizării. Dacă prototipul va fi un succes, OTL vrea să aplice soluţia şi în cazul celorlalte garnituri Tatra.

După cum se ştie, parcul societăţii cuprinde 10 vehicule Siemens moderne, restul flotei fiind format din garnituri Tatra, de diferite modele, vechi de 35-40 de ani. Cum cel mai ieftin tramvai nou ar costa cel puţin 1 milion de euro, OTL mizează pe modernizarea celor pe care le deţine.

"Am încheiat un parteneriat cu Astra Vagoane Arad, Electroputere VFU Paşcani şi alte firme specializate, pentru realizarea unui prototip de tramvai Tatra modernizat. Îi vom face un facelift, păstrând şasiul şi scheletul, dar schimbând geamurile, uşile, botul, interiorul, scaunele şi cabina vatmanului. De asemenea, vom introduce şi un sistem de climatizare", precizează Csuzi.

Garnitura Tatra (foto) a fost transportată la Astra Vagoane în luna decembrie a anului trecut, iar munca la modernizarea acestuia a început deja. "Ne vom strădui să găsim cele mai bune soluţii pentru ca acest tramvai să fie fiabil şi modern. Sper ca în iunie să circulăm deja cu el prin Oradea", zice directorul OTL.

Modernizarea de test va costa între 150.000 şi 200.000 euro. "Dacă prototipul va fi reuşit vom organiza o licitaţie pentru modernizarea altor tramvaie din parcul nostru. Ar trebui să modernizăm cam 30-40, iar investiţia este o prioritate. Acum luptăm pentru supravieţuire cu aceste tramvaie vechi", spune Csuzi.