După ce, la finalul anului trecut, OTL a cumpărat 10 tramvaie Tatra KT4D din Berlin, fabricate între anii 1988 şi 1990, societatea de transport în comun din Oradea pregăteşte achiziţia a încă 20 astfel de garnituri care circulă încă prin capitala Germaniei.

"Începe procedura de achiziţie pentru alte 20 de tramvaie second-hand din Berlin. De asemenea, anul acesta vom cumpăra şi 10 tramvaie noi", a spus viceprimarul Mircea Mălan, joi, în timpul unei conferinţe pe teren dedicate inaugurării celei de-a treia autogări OTL din oraş, pe Bulevardul Ştefan cel Mare.

Detalii a oferit directorul OTL, Viorel Pop, care s-a întors recent din Berlin, unde a avut discuţii cu reprezentanţii celei mai mari companii de transport public din Germania, BVG (Berliner Verkehrsbetriebe). "Sperăm să încheiem un protocol de colaborare cu BVG. Am putea învăţa multe de la ei", a spus acesta.

Dincolo de un posibil protocol, directorul OTL a discutat despre achiziţionarea celor 20 de tramvaie Tatra KT4D care încă circulă prin Berlin.

Societatea va lansa, în curând, procedura de achiziţie. Întrebat de BIHOREANUL cum ştie deja că tramvaiele cumpărate vor fi cele din Berlin, directorul OTL a spus că nu există alte oferte de tramvaie second-hand pe piaţă.

Chiar şi aşa, Viorel Pop s-a arătat mulţumit de garniturile Tatra din Berlin, dat fiind că acestea ar avea o "stare tehnică bună spre foarte bună". Tramvaiele au fost modernizate între 1996 şi 2002.

Primele 10 tramvaie au fost achiziţionate la preţul de 35.000 euro bucata, cu transportul inclus.

Pe de altă parte, tot joi directorul OTL a afirmat că societatea a încheiat licitaţiile pentru achiziţia de energie electrică şi combustibil pentru tramvaiele şi autobuzele din Oradea. "La energie electrică am obţinut 184 lei pe megawatt pe oră. Din câte ştim este cel mai mic preţ la ora actuală în Transilvania. La motorină va fi cu 15% mai mic decât preţul la orice pompă din Oradea, asta prevede contractul", a spus Viorel Pop.

Totodată, viceprimarul Mircea Mălan a vorbit despre o idee discutată la nivel de municipalitate referitoare la introducerea unui abonament unic pe cursele OTL în Oradea şi Zona Metropolitană. "Aşa s-ar putea călători fără probleme cu acelaşi abonament de la Borş la Sînmartin spre exemplu, ceea ce ar fi de natură să reducă circulaţia rutieră în oraşul nostru, de a reduce poluarea şi de a creşte gradul de mobilitate a celor care intră în Oradea", a spus acesta.