Conducerea OTL a prezentat, vineri, într-o conferinţă de presă investiţiile prioritare ale societăţii de transport public local pentru anii următori.
Directorul Csuzi Istvan a precizat că se vor face demersuri pentru ca acestea să fie făcute din fonduri nerambursabile, fie prin Programul Operaţional Regional, unde pentru perioada 2014-2020 au fost prevăzuţi 900 de milioane de euro pentru transport public şi mobilitate urbană, fie direct de la Bruxelles, prin intermediul Asociaţiei Internaţionale de Transport Public, în care Oradea este membră.
"Împreună cu Primăria am definitivat şapte priorităţi pentru perioada următoare", a spus Csuzi Istvan în conferinţa de presă.
Una dintre ele este extinderea liniei de tramvai spre sud pe o lungime de 8,5 kilometri, măsură care ar include refacerea intersecţiei dintre străzile Aradului, Decebal şi Primăriei, precum şi o linie nouă de tramvai care să meargă din Calea Aradului pe malul Peţei, prin spatele centrelor comerciale Auchan şi Jumbo, apoi pe lângă Piaţa Obor, Universitate, str. Ceyrat, str. Atelierelor, Bulevardul Cantemir.
De asemenea, în acelaşi proiect, OTL îşi propune să modernizeze depoul Salca şi să automatizeze macazele la intrare şi ieşire în zona Peţa. Valoarea proiectului se ridică la 10 milioane de euro, iar perioada estimată de implementare este 2017-2020.
De asemenea, până în 2020, societatea de transport local vrea să atragă fonduri şi pentru extinderea liniei de tramvai spre vest pe o lungime de 3,5 kilometri care să treacă prin Parcul Industrial şi să ajungă într-un depou care ar urma să fie înfiinţat în zona respectivă. Proiectul, estimat la o valoare de 2 milioane euro, include şi amenajarea unei pasarele peste Calea Borşului, la sensul giratoriu Sinteza.
Printre priorităţile OTL în perioada următoare se numără şi construcţia unei autogări lângă Gara Centrală şi modernizarea unor staţii cu sisteme de informare a călătorilor, investiţie estimată la 500.000 euro, care ar urma să fie realizată în 2016-2017.
Tot prin fonduri nerambursabile, OTL ar vrea să achiziţioneze aproape 30 de autobuze ecologice printr-un proiect care s-ar ridica la 3 milioane de euro.
De altfel, zilele trecute, prin Oradea a circulat, în teste, un autobuz electric al unei companii din Cehia. Conducerea OTL s-a declarat mulţumită de consumul autovehiculului şi de faptul că acesta nu poluează, însă a precizat că un astfel de autobuz costă între 350 şi 380.000 de euro, din care circa 200.000 euro costă acumulatorii, care, pe deasupra trebuie schimbaţi la intervale de câţiva ani. Aşadar, OTL plănuieşte încă un proiect care să şi pună accent pe transportul ecologic, dar încearcă să găsească soluţii astfel încât acesta să fie şi rentabil.
De asemenea, în următorii patru ani, societatea locală de transport în comun îşi propune să modernizeze minim 30 de tramvaie Tatra, investiţie care s-ar ridica la circa 3 milioane euro. "Ne propunem să le modernizăm inclusiv prin introducerea unor recuperatoare de energie. Am dori să facem aceste lucrări la noi în depou astfel încât am crea şi câteva locuri de muncă", a precizat Csuzi.
În fine, OTL şi Primăria Oradea şi-au propus ca în perioada următoare să obţină fonduri pentru upgradarea sistemului de e-ticketing din oraş, prin introducerea validatoarelor la fiecare uşă, respectiv introducerea unui de sistem de bike-sharing integrat în transportul public local care să aibă 15 locaţii în oraş şi care ar urma să fie accesat cu cardul OTL. Primul proiect ar costa circa 300.000 euro, iar cel de-al doilea circa 200.000 euro. În cazul în care societatea va reuşi să obţină finanţările nerambursabile necesare, toate investiţiile ar urma să fie finalizate până în 2020.