Directorul OTL, Csuzi Istvan, a anunţat, marţi, într-o conferinţă de presă, că societatea are de gând să monteze camere video în toate mijloacele de transport în comun, precum şi în staţiile de tramvai şi de autobuz din oraş.

"Vrem să accesăm fonduri europene pentru monitorizarea permanentă a staţiilor şi a vehiculelor", a declarat Csuzi. Ideea este deocamdată la stadiul de proiect, urmând să fie depusă spre finanţare prin programe europene.

Cu ajutorul camerelor, conducerea OTL vrea să aibă, pe de-o parte, o dovadă în faţa oricărui fel de reclamaţie din partea călătorilor, iar pe de altă parte o monitorizare a călătorilor, întrucât actele de vandalism sunt tot mai dese. În anul 2011, OTL a avut cheltuieli de 14.200 de lei cu reparaţiile vandalismelor, iar în acess an, până acum, valoarea pagubelor se ridică la 3.500 de lei.

Totodată, Csuzi îşi doreşte ca în mijloacele de transport în comun din Oradea să apară, pe lângă aparatele de e-ticketing, în care se vor valida electronic abonamentele şi biletele călătorilor, şi aparate de numărat călătorii. "Aşa vom şti dacă există o diferenţă între numărul de persoane care au urcat şi cei care au validat legitimaţia de călătorie, aşa că putem trimite un control", a precizat şeful OTL.

Pe de altă parte, în conferinţa de presă de miercuri Csuzi a prezentat presei şi cele două certificate de management integrat obţinute de societatea locală de transport local, în urma unui audit făcut de firma TUV Rheinland România. Certificatele ISO 9001 şi 14001 atestă că societatea "a stabilit şi menţine un sistem eficace pentru a se asigura de adecvarea politicii şi obiectivelor sale".

Concret, cele două acte dovedesc că OTL are un sistem de management integrat calitate-mediu, are scrise procedurile pentru fiecare tip de activitate şi incident care ar putea avea loc şi respectă aceste proceduri. Scopul sistemului integrat este de a creşte serviciile oferite de OTL, transparenţa în cadrul societăţii, satisfacţia clienţilor, dar şi de a optimiza activitatea.