Tonul tot mai agresiv din declaraţiile publice ale conducerii UDMR Bihor este preluat, zilele acestea, şi pe panouri outdoor cu mesaje provocatoare, amplasate pe străzile Oradiei, în numele formaţiunii aparţinând minorităţii maghiare, care profită de faptul că oficial campania electorală nu a început, astfel că nu trebuie să justifice cheltuielile din aşa-zisa perioadă de "precampanie".

Un asemenea panou, amplasat pe strada Seleuşului, îndeamnă practic la o revoltă fiscală, subliniind că banii orădenilor ar trebui să rămână în plan local, nu să ajungă... în capitala României. "Salvăm Oradea! De Bucureşti. Taxele noastre să îmbogăţească Ardealul. NU Capitala!", este mesajul asumat de UDMR.

Realizat exclusiv în limba română, mesajul se vrea, în mod evident, provocator la adresa majorităţii româneşti şi la adresa noţiunii de "stat naţional unitar", dar şi doreşte să le sublinieze adversarilor "centralismului" şi suporterilor formaţiunii faptul că aceasta a rămas dedicată ideii de autonomie locală.

Potrivit informaţiilor publicate pe internet, bannere publicitare asemănătoare au fost amplasate şi în alte mari oraşe ale Transilvaniei, cum ar fi Cluj Napoca, semn că este vorba de o strategie unitară.